اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) عنوان کرد

زمانشناسی و به‌روز بودن 2 وی‍ژگی اصلی طلاب و حوزه‌های علمیه

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با اشاره به اینکه طلاب باید زمان شناس و به‌روز باشند، به‌روز نبودن طلاب را موجب انحراف و لغزش آن‌ها دانست.

زمانشناسی و به‌روز بودن 2 وی‍ژگی اصلی طلاب و حوزه‌های علمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی امروز در جمع طلاب و مستبصرین کشورهای مختلف مقیم قم با اشاره به اینکه کلمه «رابطو» در آیه 200 سوره آل عمران و آیه شریفه « و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة» به ما امر می‌کند که برای دفاع از مرزهای عقیدتی آماده و مهیا باشیم، اظهار داشت: قم آمدن و نجف رفتن طلاب با آن همه مشکلات اقتصادی، سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی به ویژه برای مستبصرین یک هوس و هوای نفس نیست، بلکه یک هدف و یک حرکت مقدس برای اطلاع‌ یابی از مبانی دین و مکتب و اطلاع رسانی آن به جهانیان است.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف ادامه داد: بازگشت طلاب از حوزه‌های علمیه به شهر و دیارشان نیز هوس نیست و این بازگشت نیز باید برای رضای خدا باشد و الحمدالله به همین گونه است و همه شما طلاب پاک و مهذب هستید، حوزه شیعه، متعلقش مخلص و پاک است چون در مسیر اهل بیت علیهم السلام حرکت می‌کند.

آیت‌الله بحرالعلوم با اشاره به خیل عظیم هجمه دشمنان به تشیع، تصریح کرد: امروز شیعه باید هم برای جنگ تسلیحاتی آمادگی داشته باشد و هم برای جنگ فکری و فرهنگی؛ طلاب حوزه‌‌های علمیه باید بدانند که جنگ فکری و فرهنگی از جنگ تسلیحاتی بالاتر است و کسانی که می‌خواهند در این جبهه سربازی کنند باید عقیده درست داشته باشند تا دچار انحراف نشوند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) که فرمودند « انا و علی ابوا هذه الامه » تاکید کرد: اگر طلبه دستش را از دست پدر در بیاورد و مستقل از صاحب الولایه عمل کند، منحرف می‌شود، طلاب فرزندان فکری و معنوی امام زمان(عج) هستند و طلبه آمریکایی، آفریقایی، اروپایی و ایرانی تفاوتی نمی‌کند.

بنیانگذار مرکز جهانی حضرت ولی عصر (عج) افزود: حتی مراجع تقلید و اساتید حوزه‌های علمیه نیز همه و همه فرزندان امام زمان (عج) هستند و باید دست به دست ایشان دهند و اگر دستشان را به فیلسوف، نوابغ، ‌قطب یا مرشد دهند این دست خراب خواهد شد.

آیت‌الله بحرالعلوم خطاب به مستبصرین بیان کرد: خودتان را با خواندن آل یاسین، ندبه و عاشورا به صاحب الولایه متصل کنید و اگر دستتان را از دست پدر بیرون آوردید در مقابلتان دره‌های عمیقی وجود دارد که در آن سقوط خواهید کرد، کسانی که سقوط کردند به درد غرور، تکبر دچار شده و در مقابل حق دچار استکبار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه طلبه باید زمان شناس باشد، به ذکر خاطره‌ای از علامه ابوالحسن منذر پرداخت و گفت: آقای ابوالحسنی 35 سال قلم زده است، ایشان برای رد شبهه‌ای که فردوسی شیعه نبوده است کتاب قطوری را تألیف کرد که در آن شیعه بودن این شاعر نامی را ثابت کند، ایشان همچنین برای اثبات حقانیت سیاهپوشی در مکتب اهل بیت (ع) نیز کتاب مستند و مستدلی را تألیف کرد و به شبهات مطرح شده پیرامون این موضوع پاسخ گفت.

آیت‌الله بحرالعلوم میردامادی در پایان با تاکید بر اینکه طلاب باید بصیرت را در دوران تحصیل به دست آورند، خاطرنشان کرد: از فرصت طلبگی‌ به خوبی استفاده کنید تا بتوانید مدافع و سرباز راستین و حقیقی برای دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام و صاحب الولایه باشید و تا انتهای عمر در این مسیر ثابت‌قدم و استوار بمانید و در آن با سرافرازی پیش بروید.

انتهای پیام/2258/ط40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول