اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

4 مهر

فاز نخست بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت افتتاح می‌شود

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: فاز نخست بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه با نام امیرالمومنین (ع) رشت چهارم مهر جاری افتتاح می‌شود.

فاز نخست بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی مجرد ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به افتتاح فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) این شهر اظهار کرد: حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت برای نخستین بار در جهان اسلامی تاسیس شده و بزرگ‌ترین حوزه در خاورمیانه و جهان اسلامی است.

*افتتاح حوزه فاز نخست علمیه امیرالمومنین (ع) رشت در چهارم مهر

وی، با بیان اینکه این حوزه 40 هکتار زمین دارد، افزود: زمین این حوزه مربوط به سازمان مسکن و شهرسازی است و نخستین مرحله واگذاری این زمین در چهار سال قبل انجام شد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی را موسس حوزه علمیه امیرالمومنین (ره) رشت عنوان کرد و گفت: بقیه واگذاری‌ها به صورت رسمی به آیت‌الله قربانی انجام شد.

وی ساخت حوزه علمیه مذکور را با زیربنای 71 هزار متر مربع ذکر کرد و افزود: روز پنجشنبه چهارم مهر جاری 25 هزار متر از این زیربنا افتتاح می‌شود.

مجرد، فاز نخست حوزه علمیه را شامل اتاق‌های اساتید، کلاس‌های درس، نمازخانه، قرائت‌خانه، موتورخانه، سلف سرویس، خوابگاه‌های مجهز، دارالشفا، سالن‌های کنفرانس اجتماعات، سالن درس خارج و... ذکر کرد.

وی، با تصریح بر اینکه حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت دارای چهار سالن درس خارج است، یادآور شد: این سالن‌ها بی‌نظیر است.

این مسئول، فازهای بعدی حوزه علمیه را شامل کتابخانه بزرگ‌تر، سالن آمفی‌تئاتر با تمام امکانات ورزشی‌رفاهی عنوان کرد.

*حضور مهمانان ویژه در مراسم افتتاح حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت/حضور مرجع تقلید آیت‌الله سبحانی

وی از حضور مهمانان ویژه در مراسم افتتاح فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت خبر داد و متذکر شد: برخی از مهمانان برای نخستین بار حضور می‌یابند.

مجرد، اضافه کرد: در روز مراسم افتتاح فاز نخست این حوزه از مراجع تقلید آیت‌الله جعفر سبحانی، آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، حجت‌الاسلام احمد مروی، حجت‌الاسلام حسینی‌بوشهری، آیت‌الله استادی، آیت‌الله رسولی محلاتی، حجت‌الاسلام تقوی، حجت‌الاسلام اعرافی، علی لاریجانی و... حضور می‌یابند.

*پذیرش 2 هزار طلاب در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت/آغاز کلاس‌های درس حوزوی از 6 مهر

وی، ظرفیت پذیرش طلاب در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت را 2 هزار نفر عنوان کرد و یادآور شد: در فاز نخست 300 نفر طلبه پذیرش می‌شوند که 150 طلبه غیرایرانی هستند و از کشورهای مختلف مانند چین، روسیه، آسیای میانه، قفقاز و... هستند.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آغاز تشکیل کلاس‌های این حوزه را پس از پایان مراسم افتتاح از روز شنبه شش مهر جاری ذکر کرد.

وی، با بیان اینکه حدود 10 خانه ویلایی برای اساتید حوزه آماده شده است، خاطرنشان کرد: یک ساختمان دو طبقه ولایی برای مدیر حوزه تدارک دیده شده و بخشی از حوزه نیز محل تجاری است که پاسخگوی نیاز طلاب می‌شود.

مجرد، سوپرمارکت، خشکشویی، آرایشگاه، نانوایی و... را از جمله مکان‌های تجاری حوزه علمیه مذکور برشمرد.

وی، خاطرنشان کرد: در این مجموعه سالن سلف‌ سرویس با وسعت یک‌هزار و 700 متر و با آشپزخانه مجهز برای پذیرایی از طلاب تدارک دیده شده است.

*ساخت مسجد در حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت برای برپایی مراسم‌های بزرگ

این مسئول، جذب روحانی در حوزه علمیه امیرالمومنین رشت را توسط جامعة‌المصطفی ذکر کرد و متذکر شد: ما هیچ دخالتی در جذب طلاب نداریم و طلاب می‌توانند داوطلب تحصیل در این حوزه شوند.

وی، از ساخت یک مسجد بزرگ در مجاورت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مسجد مراسم‌های بزرگ مانند نماز عید فطر برگزار می‌شود.

مجرد، هزینه ساخت این حوزه را از کمک‌های مردمی ذکر کرد و یادآور شد: برای کمک و تسریع در ساخت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت از سود درآمدی و مازاد مجتمع تجاری آدینه رشت استفاده کرده‌ایم.

وی متذکر شد: حدود 9 ماه پیش نیز جایگاه بزرگ سوخت سی‌ان‌جی نیز در مجاورت حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت افتتاح شده که در شبانه‌روز 5 هزار خودرو و به صورت آنی 32 دستگاه خودرو را سوخت‌رسانی می‌کند.

مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، این جایگاه را بزرگ‌ترین ایستگاه سوخت‌گیری سی‌ان‌جی شمال کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول