اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وداع جانسوز مردم کرمان با 4 شهید گلگون‌کفن

مردم کرمان با 4 شهید گلگون‌کفن دوران دفاع مقدس وداعی جانسوز کردند.

وداع جانسوز مردم کرمان با 4 شهید گلگون‌کفن

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شامگاه سه‌شنبه صدها نفر از مردم شهر کرمان با حضور در مسجد قائم (عج) با چهار شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس وداعی جانسوز کردند.

کرمانی‌ها با اشک و آه از دو شهید گمنام و شهید بارانی و شهید احمد عباس‌زاده خواستند تا آنها را در روز قیامت شفاعت کنند.

مردم کرمان و به ویژه جوانان با شور و حال خاصی در این آیین حضور داشتند و در جوار پیکر پاک شهدا به راز و نیاز با معبود پرداختند.

در آیین وداع با شهدای دوران دفاع مقدس در مسجد قائم شهر کرمان تلاوت قرآن و نثار فاتحه به روح شهدا صورت گرفت و مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

علت گمنامی شهدای گمنام

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی در این آیین اظهار داشت: ما همیشه در محضر شهدا هستیم، زیرا شهید صفت خداوند و پیامبر است و خداوند همه عالم را می‌بیند.

حجت‌الاسلام علی عارفی ابراز داشت: شهید گمنام از نگاه ما گمنام است، اما در نزد خداوند گمنام نیست.

وی تصریح کرد: شهدای گمنام به چشم آدم‌های دنیایی و مادی‌گرا گمنام هستند، زیرا می‌خواستند، گمنام باشند تا حرفشان شنیدنی باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیان داشت: رزمندگان به جبهه‌ها آمدند و به خدا رسیدند و این انسان‌ها «نیست» شدند تا به هستی مطلق برسند.

عارفی خاطر نشان کرد: به برکت خون شهدا قدرت نرم شیعه جای خود را در جهان باز کرده و دشمن را در پدافند جنگ سخت و نرم زمین‌گیر کرده است.

گفتمان شهدا جهانی شده است

وی افزود: صدای شهدای ما امروز نه تنها در مصر، لیبی و الجزایر بلکه در ناف اروپا و آمریکا شنیده می‌شود و اگر یک روزی اسم دین را به زبان آوردن برای فرهیختگان زشت بود، اما امروز افراد برای مطرح شدن خود را به حق یا ناحق به دین منتسب می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه گفتمان شهدا جهانی شده است، ابراز داشت: صدای نرم پوتین‌های شهدا در دشت عباس، خرمشهر و تپه‌های الله‌اکبر به گوش جهانیان می‌رسد.

عارفی تصریح کرد: ایران برای نخستین بار در بین کشورهای مسلمان به علوم بسیاری از جمله هوافضا، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای دست یافت.

65 درصد شهدا جوان بودند

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها طی هشت ساله دوران دفاع مقدس وضعیت مناسبی نداشتند و تازه انقلاب کرده بودند، ابراز داشت: 65 درصد شهدا بین 18 تا 25 سال هستند و با دست خالی و ایمان بالا در برابر دشمن دارای تکنولوژی بالا ایستادگی کردند.  

================

گزارش از مهسا حقانیت

عکس‌ها از محسن رجب‌پور

================

انتهای پیام/80019/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول