اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس

نخستین یادواره شهدای گمنام بیجار برگزار شد

نخستین یادواره شهدای گمنام شهرستان بیجار همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

نخستین یادواره شهدای گمنام بیجار برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، نخستین یادواره شهدای گمنام بیجار شامگاه سه‌شنبه با حضور فرماندار، فرمانده سپاه و روحانیون و خانواده‌های معظم شهدا ایثارگران و بسیجیان و جمع کثیری از مردم ولایت‌مدار بیجار در محل آرامگاه شهدای گمنام این شهر در بوستان 15 خرداد برگزار شد.

امام جمعه بیجار در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر اظهار کرد: مردم شریف ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس از امتحان الهی پیروز و سربلند بیرون آمدند و ثابت کردند همواره مومن به خداوند و ارزش های الهی هستند.

حجت‌الاسلام علی مرادی با بیان اینکه 8 سال دوران دفاع مقدس دوران سربلندی ملت ایران اسلامی است گفت: هفته دفاع مقدس هفته به نمایش گذاشتن ولایت‌مداری شهیدان، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان و همه اقشار مردم بودند چه آنها که در خط مقدم بودند و چه کسانی که در پشت جبهه جنگ خدمت کردند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: هر کس بین خود و خدا را اصلاح کند و اعمالش مخلصانه و رنگ خدایی بگیرد و به دنبال در اهتزاز بودن پرچم دین بوده و کارها را برای رضای خداوند انجام دهد و در زندگی تکلیف مدار باشد خداوند سبحان بین او و مردم را اصلاح خواهد کرد.

وی افزود: ما در تاریخ اسلام مشاهده کردیم کسانی که به دنبال گمنامی بوده‌اند خداوند نام آنها را جاودانه و بزرگ و جهانی کرده است.

مرادی با بیان اینکه امام شهیدان به دنبال گمنامی بود، تصریح کرد: بر همین اساس و خصلت امام (ه) بود که همه علاقه وافری به اطاعت و ولایت‌مداری نسبت به امام(ره) داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارهای امام خمینی(ره) برای رضای خداوند بود، خاطرنشان کرد: آن زمانی که نام و شکوه و هیبت و عظمت امام شرق و غرب عالم را در خود پیچید و لرزه بر اندام نحس نظام سلطه انداخته بود، امام در اوج عظمت می‌فرمود اگر به من خدمت‌گزار بگویند بهتر از آن است که امام بگویند و این نشان از خدایی بودن اعمال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه بیجار افزود: وقتی امام (ره) اینگونه در خدمت به خلق خداوند بود و دلش غیر پاداش الهی آرام نمی‌گرفت خداوند سبحان نام او را در سرتاسر جهان جاودانه کرده به گونه‌ای که همه امت اسلامی گفته‌اند باید نام امام زنده و ماندگار شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در هیچ جای جهان انقلاب اسلامی و ملت ایران بدون نام امام (ره) قابل شناسایی نیست، بنابراین زنده نگه داشتن یاد امام و شهدا بر ما ضروری است.

شهدای گمنام انقطاعی گمنام شده‌اند

امام جمعه بیجار با بیان اینکه برای انقطاعی شدن باید به عین‌الیقین رسید، متذکر شد: شهدای ما خصوصا شهدای گمنام انقطاعی هستند و انقطاعی گمنام شدند و آنان از مال جان و همه چیز خود در راه پیروزی حق بر باطل گذشتند.

وی در ادامه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأکید کرد و تأکید کرد: شهیدان سرمایه و الگوی کشورمان هستند و با دنبال کردن مشی شهدا و سرمشق قرار دادن شیوه زندگی آن عزیزان می‌توان بر تمامی مشکلات پیروز شد.

مرادی، شناساندن اهداف و تفکر شهدا در میان اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و جوانان به منظور مقابله با هجمه های همه جانبه دشمنان را از ضروریات این دوران عنوان کرد.

خطیب جمعه بیجار با تأکید بر تبیین  نقش شهدا در دفاع مقدس اذعان کرد: شهدا با رهبری امام خمینی (ره) و با الگو قرار دادن زندگی ائمه اطهار هیمنه پوشالی استکبار و دشمن را در هم شکسته و توانستند دشمنان ایران اسلامی را به خاک ذلت بکشانند.

وی در پایان با بیان اینکه شهدا آگاه‌ترین افراد نسبت به دین بودند، اذعان داشت: شهدای گرانقدر با آگاهی از دین و اسلام ناب محمدی با جانفشانی از نظام اسلامی ایران پاسداری کردند.

انتهای پیام/79015/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول