اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت‌های قضایی وزارت آموزش و پرورش:

تحقق نظام تحول بنیادین نیاز به همت ملی دارد

مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت‌های قضایی وزارت آموزش و پرورش گفت: عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با 132 راهکار اجرایی نیاز به همت ملی دارد.

تحقق نظام تحول بنیادین نیاز به همت ملی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فریدون واسعی عصر امروز در جلسه مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: در آموزه‌های دینی و فرهنگ و ادبیات ما به بحث معلم، مدرسه و دانش‌آموز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش 13 سیاست کلی بیان شده و خود سند تحول بنیادین دارای هشت فصل و حدود 132 راهکار اجرایی می‌باشد که برای تحقق و اجرا نیاز به همت ملی دارد.

واسعی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ شاهد بوده‌ایم که تشویق یک معلم مسیر زندگی دانش‌آموز و نسل آینده را تغییر داده است، معلمی خیلی نکات و خاطرات خوبی در ذهن ما هست یعنی یک تشویق ما یک نگاه معلم می‌تواند مؤثر باشد.

این مسئول اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان عقل حاکمیتی تلقی شده و اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه‌های آنان مورد تأکید سند تحول بنیادین می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه لازمه ریشه‌کن کردن بی‌سوادی انسداد بی‌سوادی در مدارس است، بیان کرد: در سیاست کلی سند تحول بنیادین 13 راهکار برای ایجاد تحول در نظام برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی، توسعه تربیت بدنی در مدارس، تحول در ساختار مالی و اداری و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در نظام مدیریتی مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر حقوقی، املاک و حمایت‌های قضایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: آموزش و پرورش استان اردبیل در سال گذشته کارنامه درخشان و بسیار قابل قبولی دارد.

واسعی ادامه داد: سلام دکتر علی‌اصغر فانی سرپرست وزارت آموزش و پرورش را خدمت معلمان و دانش‌آموزان استان اردبیل ابلاغ می‌کنم، تقارن اول مهر با یادمان جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس یادآور صلابت امام راحل و رشادت‌های ایثارگران و شهدایمان است.

وی با اشاره به اینکه همه عزت و شرفمان از ایثار و فداکاری شهدای جنگ تحمیلی است، افزود: اول مهر متعلق به فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان است که آغاز بهار تعلیم و تربیت را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم و سالی پر از موفقیت برای دانش‌آموزان و فرهنگیان مسئلت می‌کنم.

واسعی گفت: برای اینکه سال تحصیلی و فعالیت دانش‌آموزان و معلمان شروع شود قریب یک سال در قالب پروژه مهر وقت لازم است تا ساماندهی نیروی انسانی، ثبت‌نام دانش‌آموزان، چاپ و توزیع کتب درسی و برنامه‌ریزی آموزشی و پرورشی انجام گیرد که در استان اردبیل نیز اقدامات بسیار خوبی از فروردین ماه تاکنون شده است.

وی تصریح کرد: امروز بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب بحث تحول بنیادین در آموزش و پرورش مطرح است که مهم‌ترین شرطش این است که نگاه همه مسئولان از بالاترین تا به اصطلاح پایین‌ترین نگاهشان به بحث آموزش و پرورش عوض شود.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول