اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خواستار شد

راه‌اندازی کتابخانه در اماکن عمومی کوهبنان

فرماندار کوهبنان گفت: تهیه کتب مربوط به نویسندگان و مفاخر شهرستان و تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه در اماکن عمومی نظیر پارک‌ها، آرایشگاه‌ها و پایانه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

راه‌اندازی کتابخانه در اماکن عمومی کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: یکی از نیازهای جامعه بشری مطالعه و روی آوردن به کتاب و کتابخوانی است و از منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری است که این امر ابتدا باید از خانواده‌ها آغاز شود.

وی تأکید کرد: یکی از بهترین اوقات مطالعه مفید، بین طلوعین است که در ابتدای کار و فعالیت روزانه به انسان نشاط و شادابی خاصی می‌بخشد و هر کس بر اساس نیاز خود باید به این مهم مبادرت ورزد.

فرماندار کوهبنان بیان داشت: حتی در مسافرت‌های بین‌شهری، ترافیک، نوبت پزشکان و... نیز نباید از مطالعه غفلت ورزیم که در این صورت دچار خساراتی جبران‌ناپذیر می‌شویم.

متقی گفت: فضاهای مجازی در حال افزایش است، اما هیچ منبعی برای مطالعه نمی‌تواند، جای کتاب را بگیرد، لذا کتابخانه‌ها باید تلاش کنند تا منابع و کتب منتشر شده جدید را از طریق مختلف به اطلاع علاقمندان برسانند و یا این کتب را در معرض فروش و دید قرار دهند.

فرماندار کوهبنان بر تقویت کتابخانه‌های مساجد، پایگاه‌های مقاومت، اماکن مذهبی نظیر امامزاده‌ها و تکایا، دانشگاه‌ها و پارک‌ها تاکید کرد و افزود: نهاد کتابخانه‌ها باید در مناسبت‌های مختلف نسبت به تشویق مسن‌ترین و کوچک‌ترین عضو فعال کتابخانه‌ها اقدام کند.

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات شعر و خاطره را بسیار مفید دانست و افزود: این مهم زمینه را برای مطالعه بیشتر فراهم می‌کند و این امورات باید از مدارس ابتدایی آغاز شود تا از همان دوران کودکی دانش‌آموزان به کتابخوانی علاقمند شوند.

متقی بر تهیه کتب مربوط به نویسندگان و مفاخر شهرستان، تلاش برای راه‌اندازی کتابخانه در اماکن عمومی نظیر پارک‌ها، آرایشگاه‌ها و پایانه، تجلیل از نویسندگان و مفاخر کوهبنانی، برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای نماز جمعه و... تاکید کرد.

وی بهترین فرصت برای ترغیب افکار جمعی به مطالعه را آغاز سال تحصیلی دانست و گفت: مدیران مدارس، معاونان و مربیان پرورشی واحدهای آموزشی باید دانش‌آموزان را هدایت کنند تا به صورت خودجوش به کتابخانه‌ها مراجعه و ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول