اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان:

ملایر از نظر تعداد کتابخانه‌ و کتاب رتبه سوم استان را دارد

معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: شهرستان ملایر از نظر تعداد کتابخانه‌ها و تعداد کتاب رتبه سوم استان را دارد.

ملایر از نظر تعداد کتابخانه‌ و کتاب رتبه سوم استان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن عرفانی‌مقدم پیش از ظهر امروز در کمیته دائمی مطالعه مفید ملایر با بیان اینکه استان همدان در زمینه فرهنگ کتاب‌خوانی پیشرفت‌های خوبی داشته و تا حدودی به جایگاه خود رسیده، اظهار داشت: توجه به فرهنگ کتابخوانی و توسعه آن برای آحاد جامعه امری ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در زمینه کتابخانه‌ها  ابراز داشت: ملایر در حال حاضر با داشتن 16 کتابخانه عمومی یکی از فعالترین شهرستان‌های استان در بحث مطالعه و کتاب‌خوانی است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: در این زمینه از بین کتابخانه‌های عمومی موجود در ملایر، کتابخانه علامه مجلسی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که تعدادی زیادی از اهالی فرهنگ و مطالعه شهرستان عضو این کتابخانه هستند.

وی عنوان کرد: کتابخانه علامه مجلسی به خاطر واقع شدن در فضایی مناسب، در همه ساعات مملو از دوستداران مطالعه است.

عرفانی‌مقدم ابراز داشت: این کتابخانه به خاطر داشتن شاخص‌های کتابخانه‌های استاندارد در بین کتابخانه‌های عمومی استان به عنوان نمونه شناخته شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه کتابخانه علامه مجلسی ملایر در هفته کتاب به عنوان یکی از کتابخانه‌های نمونه معرفی خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت: شهرستان ملایر از نظر تعداد کتابخانه‌ها و تعداد کتاب رتبه سوم استان را دارد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان بیان کرد: به  ازای هر 100 نفر جمعیت، 55 جلد کتاب و به ازای هر 16 هزار و 940 نفر یک کتابخانه در ملایر وجود دارد.

وی یکی از مشکلات ملایر را کمبود فضای زیربنایی در کتابخانه‌ها برشمرد و افزود: در این زمینه ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی راه حل مناسبی است و اداره کل کتابخانه‌های استان نیز در این مورد با شهرستان ملایر آمادگی همکاری را دارد.

 سریرست کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر نیز از عضویت 10 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد و گفت: تعداد 160 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های ملایر موجود است.

سیدمهدی آخشیک به ساخت کتابخانه مرکزی ملایر در آینده نزدیک پرداخت و تصریح کرد: عملیات اجرایی این کتابخانه در صورت تامین اعتبارات به زودی آغاز خواهد شد.

وی از راه‌اندازی سه استگاه مطالعه با 5 هزار نسخه کتاب در شهر ملایر خبر داد و خاطرنشان کرد: دو ایستگاه در جنب بیمارستان غرضی و ترمینال ملایر  ـ اراک راه‌اندازی شده و یک ایستگاه نیز در مرکز شهر ملایر راه‌اندازی خواهد شد.

وی اعتبار هزینه شده برای این تعداد کتاب در ایستگاه‌های مطالعاتی را 190 میلیون ریال برشمرد.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول