اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس منابع کتابخانه‌های خراسان شمالی خبر داد

اهدای 15 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های خراسان شمالی

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: بیش از 15 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان طی 6 ماهه نخست سال جاری اهدا شده است.

اهدای  15 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، احسان سیفی با اشاره به اهمیت فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی اظهارداشت: این تعداد کتاب توسط مردم، ادارات و سایر سازمان‌ها در خراسان شمالی، به کتابخانه‌های عمومی این استان اهدا شده است.

وی افزود: اهمیت مطالعه و فرهنگ اهدای کتاب یک رسم دیرین در جامعه ایران است که با گذشت زمان همچنان در اذهان لایه‌های مختلف جامعه وجود دارد و امید است با اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی در مناسبت‌های مختلف این عمل نیکو را تقویت و توسعه دهیم.

سیفی در ادامه علاوه بر کتاب‌های اهدایی مردمی، سهم ارگان‌ها و دستگاه‌ها را در اهداء کتاب موثر دانست و گفت: ادارات و سازمان‌ها نیز می‌توانند با اهدای کتاب‌های خود به کتابخانه‌های عمومی در این حرکت فرهنگی سهیم شوند، زیرا هر چقدر کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شود به طور یقین این مهم در افزایش سرانه مطالعه، ارتقا علم و دانش افراد و نیز غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ای موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در همین راستا بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نیز سازمان جهاد کشاورزی استان جزء پیشگامان اهدا کتاب به کتابخانه‌ها عمومی بوده‌اند که این نشان از نگاه فرهنگی و متعالی این دستگاه‌ها به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است.

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی یادآور شد: در این مدت شهرستان‌های فاروج، بجنورد و شیروان به ترتیب بیشترین میزان جذب کتاب اهدایی را به خود اختصاص داده‌اند که در این میان به ترتیب کتابخانه‌های روستایی فاروج، کتابخانه امام علی(ع) شیروان و کتابخانه عمومی علامه دهخدا در شهرستان بجنورد جزء بهترین پایگاه‌های جذب کتاب‌های اهدایی بوده‌اند.

انتهای پیام/63002/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول