اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت آبیک:

انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به دنیا صادر شد

امام جمعه موقت شهر آبیک گفت: انقلاب اسلامی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی به دنیا صادر شد.

انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی به دنیا صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام عبدالصمد رمضانی بعد از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای پایگاهی شهرستان آبیک که در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی به دنیا صادر شد که به برکت ایثارگری‌ها، رشادت‌ها، شجاعت‌ها، مقاومت و پایداری جوانان این مرز و بوم و خون پاک شهدا بوده است.

وی افزود: جنگ هشت ساله به این دلیل بر ایران اسلامی تحمیل شد که استکبار جهانی و عرب‌های مرتجع می‌خواستند شخصیت امام راحل(ره) را مخدوش و از صدور انقلاب اسلامی جلوگیری کنند.

رمضانی با بیان اینکه پس از فتنه سال 88 نیز بیشترین هجمه‌های داخلی و خارجی روی دو موضوع متمرکز شد، ادامه داد: موضوع نخست این است که دشمنان نظام اسلامی، درصدد خدشه‌دار کردن شخصیت ولایت مطلقه فقیه هستند و دیگر اینکه برای زیر سئوال بردن سپاه و بسیج تلاش می‌کنند.

امنیت؛ بهترین ارمغان شهدا به مردم

امام جمعه موقت شهر آبیک امنیت را بهترین ارمغان شهدا برای ملت ایران خواند و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی باید قدر امنیت و استقلال موجود در کشور را بدانند و با حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا، حافظ خون سرخ و پاک آنان باشند.

وی به آیه 11 سوره مبارکه توبه اشاره کرد و افزود: در این آیه، شهادت در راه خدا یک معامله محسوب شده است و به پنج رکن اساسی معامله با خدا در این آیه اشاره شده که شامل خریدار یعنی خدای متعال، فروشنده یعنی مؤمنان و جهادگران، کالا و متاع یعنی جان و مال، قیمت و بهای معامله یعنی بهشت و سند معامله یعنی تورات، انجیل و قرآن کریم است.

رمضانی ادامه داد: به فرمایش امام سجاد(ع) دو قطره در نزد خدای متعال ارزشمند است؛ قطره خون شهید و قطره اشکی که در راه خدا ریخته شود و البته شهدا هر دو قطره را داشتند.

امام جمعه موقت شهر آبیک افزود: در خاطرات مربوط شهدا آمده است که پیش از ریخته شدن خون آنان، در سنگرها و نماز شب‌ها قطرات اشک از ترس خدا از چشمانشان جاری می‌شد و سپس قطره خونشان بر زمین و کارزار جهاد ریخته می‌شد.

رمضانی بیان کرد: جایگاه جهاد و شهادت در آیات مختلف قرآن کریم ترسیم شده که زیباترین ترسیم از جایگاه و ارزش و بهای شهادت در آیه 11 سوره مبارکه توبه بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت امام راحل را نمی‌توان شناخت، اضافه کرد: شهید مرتضی آوینی در مطلبی آورده است که «شناخت حضرت روح‌الله از ما بر نمی‌آید» و حتی برخی بزرگان گفته‌اند که شناخت این رهبر بزرگوار و عظمت کار ایشان نیازمند یک قرن بحث و بررسی است.

انتهای پیام/77006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول