اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر مطرح کرد

بوشهر ششمین استان درگیر مستقیم در جنگ تحمیلی

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: استان بوشهر به‌عنوان ششمین استان درگیر مستقیم در جنگ تحمیلی اعلام شده است.

بوشهر ششمین استان درگیر مستقیم در جنگ تحمیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سردار فتح‌الله جمیری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس، دفاعی جانانه، و نشان دهنده رشادت‌ و جانبازی و استقامت ملت غیور ایران است.

وی ضمن قدردانی از رشادت‌های مردم بوشهر در 8 سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: بوشهر به ‌عنوان استانی مرزی در دوران دفاع مقدس در تمامی ابعاد هوایی، پدافند، دریایی و زمینی با نیروهای سپاه، بسیج و ارتش توانست کارنامه درخشانی از خود به یادگار بگذارد.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر از استان بوشهر به‌عنوان ششمین استان درگیر مستقیم در جنگ تحمیلی نام برد و تصریح کرد: طبق آمار منتشره پنج استان کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آذربایجان غربی به صورت مستقیم در جنگ حضور داشتند و استان بوشهر ششمین استان در نبردهای مستقیم در دفاع مقدس بود که جزیره خارک نماد این مقاومت است.

جمیری با بیان اینکه رزمندگان در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده وظیفه مهمی دارند بیان کرد: انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس به نسل‌های جوان و نوجوان به عنوان فرهنگ دفاع مقدس وظیفه رزمندگان است که درقالب‌های گوناگون می‌توان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ انقلابی جوانان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نمایان گشت، ابراز داشت: رزمندگان اسلام با فرهنگ انقلابی و اسلامی خود در برابر زورگویان ایستادند و موجب ترویج این فرهنگ در جهان اسلام شدند.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر با اشاره به اینکه ما همچنان در جنگ هستیم، اما فرمول و شیوه‌های آن تغییر کرده است، بیان داشت: دشمنان این‌بار با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای و فرهنگی به جنگ با ما برخاسته‌اند که در این نبرد تاکتیک‌ها با جنگ سخت و نظامی تفاوت‌های فراوانی دارند که لازم است قشرهای مختلف مردم به‌ویژه جوانان به تجهیزات مقابله با این جنگ مجهز شوند که مهم‌ترین آنها بصیرت و هوشیاری است.

جمیری تأکید کرد: تابی عدالتی در دنیا هست جنگ ما ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از چهار هزار برنامه در استان بوشهر اجرا می‌شود، یادآور شد: رژه نیروهای مسلح در خیابان منتهی به بسیج سپاه امام صادق در اولین روز از هفته دفاع مقدس ، نواختن زنگ ایثار در مدارس، همایش تجلیل از رزمندگان در ادارات، پیاده‌روی خانوادگی، برنامه‌های صبحگاهی بسیجیان، غبارروبی قبور مطهر شهداء، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم و درمان رایگان، از مهم‌ترین برنامه‌های بسیجیان در هفته دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر در پایان با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از 31 شهریور تا 6 مهر ماه ادامه دارد، تأکید کرد: روزهای این هفته به ترتیب به اقتدار و صلابت، سربازی و پای‌مردی، عفاف و پاسداری، ایثارگران و شهیدان، رزمندگان و ولایت‌مداری و روز درس‌ها و عبرت‌ها از وقایع جنگ تحمیلی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول