اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

هفته دفاع مقدس تابلو حماسه‌آفرینی دوران جنگ تحمیلی است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: هفته دفاع مقدس تابلویی از حضور مردم و حماسه‌آفرینی آنان در طول دوران جنگ تحمیلی است.

هفته دفاع مقدس تابلو حماسه‌آفرینی دوران جنگ تحمیلی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا معیار ارزشمندی برای سنجش ایمان افراد بوده و انسان را به عزتمندی و قدرت می‌رساند.

وی تقوا و پرهیزکاری را سرآغاز توبه و بازگشت به سوی خداوند عنوان کرد و افزود: تقوا عامل تقرب انسان به سوی خداوند بوده و می‌تواند وسیله‌ای برای بخشش گناهان گذشته نیز باشد.

بابازاده تقوای الهی را سرچشمه علم و ادب معرفی کرد و گفت: تقوا به انسان بزرگی و شرف می‌بخشد و او را از تنگناهای گناه به سلامت عبور می‌دهد.

وی با اشاره بر اینکه هیچ چیز در دنیا ارزشمندتر از تقوا نیست، بر لزوم مطالعه سیره و سنت اهل بیت علیهم‌السلام تأکید کرد و افزود: هر یک از امامان معصوم ما،‌ ویژگی‌ها و صفات خاصی دارند که هر یک از ابعاد زندگی ایشان می‌تواند سبک زندگی و الگوی معرفتی انسان‌ها شود.

امام جمعه موقت ارومیه در این راستا به برخی ویژگی‌های شخصیتی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: رأفت و مهربانی دو مشخصه بسیار بارز ایشان بود، تا جایی که ایشان حتی با دشمنان خود نیز به مهربانی برخورد می‌کردند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود به بیانات مقام معظم رهبری که هفته گذشته در جمع فرماندهان سپاه ایراد کردند، اشاره کرد و افزود: فرمایشات ایشان به اندازه‌ای مبسوط و گویا بود که نیاز به تعبیر و تفسیر بیش‌تر ندارد؛ آنچه مهم است مطالبه ایشان از مردم و مسئولان نظام اسلامی است.

بابازاده با بیان اینکه ایشان با تکیه بر دشمن‌شناسی مردم و مسئولان نظام، بر لزوم توجه بر حیله‌ها و دسیسه‌های دشمنان داخلی و خارجی تأکید کردند، اظهار داشت: پس از شناخت آنها یکدلی و وحدت کلمه در برابر دشمنان، نکته مهم‌تری است که باید عموم ملت ایران بر آن واقف باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، آن را نمادی از ارزش‌ها و فضائل متعالی عنوان کرد و افزود: این هفته یادآور رسالت سنگین ملت و دولت نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگرانی است که برای دفاع از آرمان‌های انقلاب خود دلاور مردانه جنگیدند تا نام و آوازه ایران اکنون در دنیا طنین‌انداز شود.

امام جمعه موقت ارومیه بر لزوم گرامیداشت این هفته تأکید و تصریح کرد: باید خاطرات و ارزش‌های دفاع مقدس به شکلی در جامعه تبیین شود که نسل جدید به درستی با گفتمان امام راحل(ره)، دفاع مقدس و حماسه‌سازی‌های رزمندگان اسلام آشنا شوند.

وی هفته دفاع مقدس را تابلوی حضور مردم و نقش آنان در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: این هفته فرصت مناسبی برای آشنا ساختن نسل جوان با نیروهای انتظامی، ارتش، بسیج و به ویژه سپاه در دفاع از نظام اسلامی و خلق حماسه دفاع مقدس است.

بابازاده در ادامه به موضوع عقب‌نشینی آمریکا از حمله به سوریه اشاره کرد و افزود: عدم همراهی رهبران کشورهای غربی با آمریکا برای حمله به سوریه، نشان از عدم پذیرش مواضع زورگویانه آمریکا توسط دولت‌ها و خستگی آنان از جنگ‌ها و خونریزی‌های پیاپی است.

وی در خاتمه با اشاره به بازگشایی مدارس، آغازین روز سال تحصیلی را از برهه‌های حساس زندگی عنوان کرد و گفت: از اولیا و مربیان انتظار می‌رود فضا را برای نشاط علمی و محتوایی دانش آموزان و نخبه‌پروری در میان آنان مهیا کنند.

بابازاده بر لزوم ایجاد نگرش مثبت و پویا میان دانش آموزان تأکید کرد و از مسئولان آموزشی خواست دغدغه‌ها و اضطراب‌های دانش آموزان در بحث تعلیم و تربیت را کاهش دهند تا فضا برای شکوفایی استعدادهای آنان مهیا شود.

انتهای پیام/61006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول