اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

دفاع ملت در 8 سال جنگ تحمیلی امری عقلانی و شرعی بود

امام جمعه کاشمر گفت: ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس به یک امر عقلانی، شرعی و قرآنی عمل کرده است.

دفاع ملت در 8 سال جنگ تحمیلی امری عقلانی و شرعی بود

حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشمر با اشاره به این‌که دفاع یک امر عقلانی است، اظهار داشت: عقل و تجربه به بشر می‌گوید دفاع یک امر ضروری است و زمانی که دشمن قصد جان انسان را داشته باشد بدون توجه به لباس، مسکن و غذا هر آن چه را که دارد بر سر دشمن می‌زند و این یک پدیده‌ای است که نیاز به فتوای مجتهدین و فقها ندارد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاورمردی‌های رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: جوانان دیروز زینت‌بخش عرصه دفاع و جهاد بودند و امروز نیز با حضورشان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، خدماتی و ... به ایران خدمت می‌کنند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به این‌که خداوند متعال در قرآن کریم دستور به دفاع داده و ملت ایران به این واجب عمل کرده است، یادآور شد: این که یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را زنده نگه می‌داریم به این جهت است که دفاع زنده است و روح دفاع باید در جامعه زنده و پویا باشد چراکه دشمنان همچنان بر دشمنی خود ایستاده‌اند.

وی با بیان این‌که به خاطر دفاع جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، آمریکا امروز جرات حمله و دخالت به ایران را ندارد، خاطرنشان کرد: ابهت، عظمت و اقتداری که ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و به تبع آن پیروزی‌هایی که بعد از آن به‌دست آورده از خود نشان داده که آمریکا را زمین‌گیر کرده است.

یعقوبی با اشاره به این‌که به نمایش گذاشتن اقتدار و قدرت توسط نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی و بسیجیان امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: این‌که تکفیری‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا جرات حمله به ایران را ندارند برای این است که این بیشه همیشه پر از دلیران و شیران است و جرات تجاوز ندارند.

وی با تاکید بر این‌که امنیت و آرامش امروز جامعه مدیون حضور بسیجیان و جوانان در عرصه‌های مختلف است خطاب به جوانان و بسیجیان گفت: در سایه اقتدار شما است که ملت ایران در امنیت زندگی می‌کند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول