اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

حضور 2 میلیون بسیجی در اردوهای بسیج سازندگی / پروژه بر زمین مانده نداریم

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور از حضور 2 میلیون بسیجی در اردوهای بسیج سازندگی خبر داد.

حضور 2 میلیون بسیجی در اردوهای بسیج سازندگی / پروژه بر زمین مانده نداریم

ناصر فصیح عصر امروز در حاشیه مراسم ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت، جهادی و اقتصاد مقاومتی سپاه نینوای گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: تعداد یک میلیون نفر از بسیجیان در اردوهای یک روزه و تعداد زیادی نیز در اردوهای سه روزه، هفت روزه ، 10روزه و 14 روزه به عمران آبادانی روستاها کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد:‌ بنابه فرمایش مقام معظم رهبری اردوهای هجرت و جهادی با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در سراسر کشور فعال شده است.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور مهم‌ترین مزیت برگزاری این اردوها را در شکوفایی استعدادها و نشاط جوانان برشمرد و تصریح کرد: جوانان بسیجی در قالب اردوهای جهادی و سازندگی به مناطق محروم روستایی خدمت‌رسانی می‌کند.

فصیح با بیان اینکه به تدبیر سازمان بسیج رویکرد پروژه‌ها در سال جاری به سمت اقتصاد مقاومتی رهنمون شده است، یادآور شد: ترویج تولیدات خانگی و روستایی در قالب اردوهای یک روزه، حلقه‌های صالحین، اردوهای سه روزه متخصصین و مهندسین، اردوهای مساجد و محلات، ‌اردوهای 10 روزه هجرت دانش‌آموزی و اردوهای 14 روزه بسیج دانشجویی پیش‌بینی شده است.

به گفته وی؛ فعالیت بسیجیان در اردوهای طرح هجرت و جهادی به صورت کاملاً داوطلبانه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت آنها انجام می‌شود.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور از طرح جدیدی در قالب اردوهای یک روزه بسیج کارمندان خبر داد و افزود:‌ اردوهای یک روزه با اولویت سازندگی فرد انجام می‌شود که در برخی استان‌ها این اردوها در قالب جمع‌آوری محصول، مرمت و تعمیرات است.

فصیح درخصوص پروژه‌های جهاد سازندگی گفت: با توجه به سال مالی که وجود دارد به دستگاه‌های دولتی این اختیار داده شده که طرح‌های خود را توسط بسیج انجام دهند.

وی با بیان اینکه بسیج مسئولیت پروژه‌های کوچک، زودبازده و عام‌المنفعه را به عهده می‌گیرد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ و زیرساختی در حوزه فعالیت بسیج سازندگی نیست.

جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور با تأکید براینکه هیچ پروژه بر زمین مانده از سال گذشته نداریم، افزود: سقف انجام پروژه‌های بسیج سازندگی براساس یک سال مالی است.

فصیح با بیان اینکه بسیج سازندگی از ظرفیت عظیمی برخوردار است، اظهار داشت: بیش از 50 هزار پایگاه بسیج در سطح کشور فعال هستند که با توجه به دامنه گستره این پایگاه‌ها، خدمات و اقدامات عمرانی بیشتری می‌توان در سطح کشور انجام داد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر دولت از ظرفیت مردمی استفاده کند می‌تواند درگذر از تحریم‌ها و مسائل اقتصادی موفق باشد.

انتهای پیام/83001/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول