اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

انتظارات مردم از شهرداری و شورای کهنوج/ دود اختلافات سیاسی در چشم مردم

انتظاراتی که مردم از شهرداری و شورای شهر کهنوج دارند رفع مشکلات اجتماعی، ترافیکی، داشتن شهری زیبا و آسفالت مطلوب خیابان‌ها است که این همت و همراهی مسئولان را می‌طلبد.

انتظارات مردم از شهرداری و شورای کهنوج/ دود اختلافات سیاسی در چشم مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از کهنوج، شهر کهنوج با مساحت 24 هزار و 705 کیلومتر مربع با جمعیتی بالغ بر 120 هزار نفر، شهرداری آن در سال 1354 تأسیس شده است و حدود 40 سال از عمر آن می‌گذرد، اما هنوز نتوانسته، انتظارات مردم این شهرستان بزرگ را برای داشتن شهری زیبا تأمین کند.

با فرا رسیدن انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر کهنوج مردم به صورت پرشور و با حضور حماسه‌ساز خود پای صندوق‌های رأی و انتخاب اعضای شورا که در نوع خود مثال‌زدنی بود به دنبال تحولی در ساختار شهری و بهبود وضعیت شهر خود بودند. 

در این انتخابات گروه‌هایی با نام‌های مختلف و استفاده از افرادی که تا حدودی شاید بین مردم نام و آوازه‌ای داشتند، تشکیل شدند و شعارهایی هم برای ائتلاف و گروه خود انتخاب کردند که در نهایت تنها یک ائتلاف متشکل از پنج عضو شورای اسلامی شهر گوی سبقت را در نحوه جلب آرای مردم ربود. 

پس از انتخابات شورای شهر کهنوج و جلسات متعددی که برای ریاست این شورا گرفته شد، سیدمحمد موسوی به عنوان رئیس شورای شهر کهنوج انتخاب شد که با انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر همچون گذشته بازار بحث‌های غیرعلنی برای تعیین شهردار داغ داغ بود.

شورای شهر به عنوان یک پارلمان محلی می‌تواند با انتخاب شهردار بدون مسائل سیاسی و زد و بندهای احتمالی ناشی از جلساتی که در آن وعده و وعیدهای زیادی را بین یکدیگر رد و بدل می‌کنند، شهرداری کارآمد و متخصص را انتخاب کند که مشکلات فراروی توسعه شهری را برطرف کند.

* معرفی عباس عطاپور به عنوان شهردار کهنوج

محمدرضا وزیری، عضو شورای اسلامی شهر کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اعضای شورا در زمینه انتخاب شهردار به مدت دو روز کار فشرده به برنامه‌ها، طرح‌ها و ارائه راهکارهای گزینه‌های احتمالی شهرداری کهنوج گوش داده و به صورت جامع و کامل برنامه‌های پیشنهادی را بررسی کردیم.

وی افزود: با توجه به شاخص‌هایی در زمینه اجرای دوم طرح تفصیلی شهر، توجه به قوانین و ضوابط پدافند غیرعامل در شهر، ایجاد شهر الکترونیک، اصلاح نظام درآمدی شهرداری، اجرای طرح جامع آموزش شهروندان و راه‌های درآمدزایی شهرداری مطرح شد که پاسخ آنها مورد ارزیابی اعضای شورا قرار گرفت.

وزیری بیان داشت: پس از ارزیابی برنامه‌ها و راهکارها عباس عطاپور با نظر اکثریت آرا به عنوان شهردار کهنوج انتخاب شد.

عضو شورای اسلامی شهر کهنوج ابراز داشت: ارائه برنامه جامع و کامل علمی، اشراف بر موارد مدیریتی، سعه صدر و تسلط در گفتار، اولویت‌های کاری، مدیریت بحران، تعامل با ادارات و سایر نهادها، ساماندهی مدیریت شهری، ارائه راهکارهایی در زمینه زیبایی شهر و بازیافت از جمله مواردی بودند که اعضا در انتخاب شهردار مدنظر قرار دادند.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از شهرداری و شورای شهر داشتن شهری زیبا و در خور شأن آنها است، افزود: مردم به دنبال رفع مشکلات اجتماعی شهر و داشتن شهری زیبا هستند.

کهنوج فاقد امکانات و خدمات شهری مناسب است

شهرداری مردمی‌ترین نهاد یک شهر است، اداره و مقامی که بالاترین سمت آن به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم آن شهر انتخاب می‌شود در این بین تصمیم گرفتیم تا با مصاحبه با چند تن از شهروندان مشکلات شهر را جویا شویم.

ایرج رودباری، یکی از شهروندان به خبرنگار فارس گفت: شهر کهنوج با وجود جمعیت زیاد آن فاقد امکانات و خدمات شهری مناسب است در حالی که تلاش می‌شود شهر را زیبا نشان دهند، اما هیچ‌گونه امکانات و خدمات مناسبی وجود ندارد و خیابانی که از پل سمیه به طرف منطقه حسین‌آباد می‌رود با وجود پرتردد بودن آن فاقد هرگونه روشنایی است که همین مسئله ناامنی این خیابان را چند برابر کرده است.

وی تصریح کرد: در شب تاریک رانندگی در این خیابان با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت آن و عدم روشنایی خیابان به معنای خودکشی است.  

قاسم وزیری، یکی دیگر از شهروندان از عدم آسفالت مناسب به دلیل نداشتن کیفت مواد اولیه آن گله‌مند بود و عنوان کرد: در موقع شب اصلاً امکان عبور از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر نیست و بارها شده که بر اثر سقوط در چاله با دست و پای زخمی به خانه رفته‌ایم.

عباس خانکاه، راننده تاکسی درون‌شهری کهنوج نیز بیان داشت: آسفالت شهر و کوچه‌ها، معابر و خیابان‌ها مایه تأسف است و زمانی که آسفالت خیابان را برای کارهایی مانند لوله‌گذاری خراب می‌کنند دیگر اصلاح آن را پیگیری نمی‌کنند و خود اهالی آن منطقه و یا رانندگان وسایل عمومی آن چاله را با خاک و سیمان پر می‌کنند در حالی که این وظیفه شهرداری است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات، مشکل ترافیک در شهر است که به یک گره جدی تبدیل شده است، ما انتظار داریم که شهرداری بحث آزادسازی خیابان‌ها را مورد برسی قرار دهد تا مشکلات کم شود، زیرا کهنوج جوابگوی این همه وسایل نقلیه نیست.

انتظاراتی که مردم از شهرداری و شورای شهر دارند شامل برطرف کردن مشکلات اجتماعی، داشتن شهری زیبا، رفع مشکلات ترافیک شهری و آسفالت مطلوب خیابان‌ها است.

شهر کهنوج یک خیابان استاندارد و متناسب در شأن مردم و زیرسازی شده ندارد، خیابان‌هایی که آسفالت‌های نیمه‌تمام و چاله‌های آن بازار پر رونقی را برای تعمیرکاران ماشین‌ها و ... به وجود آورده است.

با توجه به یک هفته از انتخاب شهردار توسط اعضای شورای شهر کهنوج، گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که مسئولان شهر کهنوج با رأی اعضای شورا مخالفت نسبی دارند.

به نظر می‌رسد با این اختلافات سیاسی تنها کسانی که چوب آن را می‌خورند، مردم هستند و سئوالی که مطرح می‌شود این است که استقلال شورای شهر که نمایندگان بر حق مردم در انتخاب شهردار هستند چه می‌شود.

................................

گزارش از ابوطالب دانشور

................................

انتهای پیام/80008/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول