اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

فرهنگ‌سازی اولویت نخست اوقاف در کشور است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، فرهنگ‌سازی را مهم‌ترین اولویت اوقاف و امور خیریه در کشور دانست.

فرهنگ‌سازی اولویت نخست اوقاف در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه اظهار داشت: مقوله وقف مسئله‌ای ارزشمند و کهن است.

وی با تشریح اولویت‌های اوقاف کشور، افزود: ترویج فرهنگ وقف از نخستین اولویت‌هاست که از حدود 50 سال قبل از انقلاب لطمات جدی به آن وارد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد ادامه داد: ایجاد وقف‌های جدید منطبق با نیاز روز نیز یکی دیگر از اولویت‌ها است؛ به عنوان مثال بیشترین وقفیات متعلق به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قالب طبخ آش نذری است؛ در حالی که امروز بر خلاف گذشته ترویج فرهنگ عاشورا به وسیله ابزار جدید و شیوه‌های مدرن امکا‌نپذیرتر است و باید علاقمندان به چنین وقفیاتی را به سوی آن سوق داد.

وی افزود: توجه ویژه به امامزادگان و تبدیل آنها به عنوان قطب فرهنگی نیز به عنوان یک اولویت مطرح است، چراکه حتی بسیاری از مردم که شاید چندان حضوری در مساجد ندارند در این اماکن حضور می‌یایند و باید از این پتانسیل‌ها بهره گرفت.

فرماندار ابرکوه نیز در این برنامه اظهار داشت: تنها نباید بر وقفیات بزرگ تأکید کرد بلکه فرهنگ سازی باید به گونه‌ای رقم بخورد که مردم کمترین اموال خود و حتی یک کتاب را نیز وقف کنند و حس وقف کردن در جامعه ایجاد شود.

اسماعیل برزگرزاده افزود: تشکیل انجمن جنبش وقف به ویژه در مناطقی که وقفیات کمتری وجود دارد و خط دادن به واقفان برای وقف اموال خود در مسیرهای مورد نیاز، از جمله نیازهای امروز جامعه اسلامی است.

وی یادآور شد: به اعتقاد من برخی از مشکلات پیش آمده در حیطه وقف در شهرستان ابرکوه به دلیل نبود نظارت کافی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد است و نظارت بهتر به طور قطع باعث موفقیت‌های بیشتر خواهد شد.

سرپرست سابق اداره اوقاف شهرستان ابرکوه نیز در این مراسم به بیان گوشه‌هایی از فعالیت‌های انجام شده در دوران تصدی خود پرداخت.

سیدمهدی سیدی اظهار داشت: تعیین تکلیف پلاک 4462 موقوفه آقازاده از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که با همت همکاران خود به انجام رساندیم.

سرپرست جدید این اداره نیز اظهار داشت: باید به اوقاف نگاهی فرهنگی داشت و تا زمانی که این دیدگاه از سوی ادارات نسبت به اوقاف لحاظ نشود در فرهنگ سازی دچار مشکل خواهیم بود.

در این مراسم ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدی، سید محسن ابطحی به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه ابرکوه معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول