اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با سراسر کشور

زنگ مهر و مقاومت در آبیک نواخته شد

هم‌زمان با سراسر کشور زنگ مهر و مقاومت در دبستان پسرانه امام رضا (ع) شهرک بعثت شهر آبیک نواخته شد.

زنگ مهر و مقاومت در آبیک نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، با حضور حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی امام جمعه شهر آبیک، عبدالحسین داداشی فرماندار آبیک، احمد نوروزی مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک و جمعی از مسئولان این شهرستان زنگ مهر و مقاومت در دبستان پسرانه امام رضا (ع) شهرک بعثت شهر آبیک نواخته شد.

امام جمعه شهر آبیک در این مراسم بر قرائت، تأمل و تدبر در قرآن کریم تأکید کرد و گفت: انسان باید در سایه قرآن کریم زندگی کند و دستورات نورانی این کتاب آسمانی را در زندگی خود راهگشا قرار دهد.

موسوی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آن‌هایی که می‌دانند و آن‌هایی که نمی‌دانند؛ یکسان نیستند، افزود: آن‌هایی که می‌دانند زمینه فکر و تفکر برایشان فراهم است.

وی با تشبیه علم‌آموزی به پرنده ادامه داد: انسان باید با دو بال علم و عمل به دانش و علم‌آموزی بپردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک در این مراسم ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: تقارن این دو مناسبت بیانگر مفاهیم نورانی صیانت از تمامیت ارضی و کیان اسلامی و حفاظت از مرزهای جغرافیایی ملی و اعتقادات دینی در فضای مقدس علم، معرفت، معنویت و نشان از رویش نسلی بالنده و امیدوار دارد.

نوروزی افزود: برکت درک درست امام راحل از جنگ که یک نعمت دانستند و مقام معظم رهبری که جنگ را گنج دانستند، شاهد شکوفایی استعدادها و توفیقات همه جانبه در زمینه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه هستیم.

وی اهتمام ویژه برای بازخوانی مبانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اجرایی کردن سند تحول بنیادین و توسعه کمی و کیفی رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم همدلی و مساعدت خانواده‌ها و مسئولان ادارات مختلف ضروری است.

این مسئول ادامه داد: ملتی که قدر علم و معلم و اهمیت فرهنگ‌ها و ارزش‌های آن را نداند به هر کجا که برسد، آسیب‌پذیر است بنابر این مطلوب است مردم قدر جایگاه آنان را بدانند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: آموزش و پرورش زمانی در مأموریت خود موفق است که ارتباط و تعامل مؤثر با خانواده‌ها، نهادها و ارگان‌های فرهنگی؛ اجتماعی و ائمه جمعه و جماعات و دانشگاه‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول