اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار:

دانش‌آموزان با پیشینه دفاع مقدس آشنا شوند

فرماندار بیجار دوران دفاع مقدس را مدرسه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان باید با پیشینه جنگ تحمیلی آگاه و آشنا شوند.

دانش‌آموزان با پیشینه دفاع مقدس آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی صبح امروز در مراسم نمادین بازگشایی مدارس در دبیرستان نمونه دخترانه کوثر ضمن تبریک به مناسبت رویش دوباره علم به جویندگان علم و دانش و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تعلیم و تربیت هنر و فنی برای یادگیری و آموزش و تذهیب نسل‌های آینده است.

وی توجه به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را که آینده‌سازان مملکت اسلامیمان هستند ضروری عنوان کرد و افزود: برای داشتن ایرانی آبادتر و اسلامی‌تر به دانش‌آموزان و نسل‌های برخاسته از تعلیم اسلامی نیازمند هستیم.

کریمی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس و اهمیت ترویج آن میان دانش‌آموزان و تمامی نسل‌ها بیان کرد: در دوران 8 سال جنگ تحمیلی ما متحمل ضرر و زیان‌ بسیاری شدیم اما هیچ‌گاه از هدف والای خود دور نشده و در قبال این ضررها دستاوردهای بسیاری کسب کردیم.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: از جمله دستاوردهای آن دروان ارزشمند دستیابی به استقلال، خودباوری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که حفاظت از آن‌ها نیازی اساسی است.

فرماندار بیجار از دوران جنگ تحمیلی به عنوان مدرسه‌ای برای تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: امروزه نیز میدان تعلیم و تربیت همچون میدان جنگ است و تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان در حفظ سنگرهای تعلیم و تربیت مقابل توطئه‌های دشمنان با آگاهی کامل کوشا باشند.

وی تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده ایران اسلامی بر پیشرفت‌های روزافزون علمی در کشور ما واقف بوده و آن را سدی در برابر نقشه‌های خود می‌بینند.

کریمی ادامه داد: دانش‌آموزان و جویندگان علم و دانش باید بدانند حرکت در مسیر دستیابی به کمال علمی حرکت در مسیر شهدا و امام راحل است.

این مقام مسئول به رشد 10 برابری پیشرفت علمی دنیا اشاره و بیان کرد: حرکت  و شتاب کشورمان در مباحث علمی باید روبه جلو و سریعتر باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرستان بیجار در حال حاضر کمبود نیروی متخصص است گفت: امید است دانش‌آموزان امروز از آینده‌سازان و متخصصان زبده برای فردای دیار گروس باشند.

وی همچنین بر اولویت قرار دادن امر آموزش و یادگیری تأکید کرد.

*تحصیل 12 هزار دانش‌آموز در بیجار

در ادامه این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی از تحصیل 12 هزار دانش آموز در این شهرستان خبر داد و گفت: در کنار بازگشایی 219 مدرسه بیجار همزمان با هفته دفاع مقدس می‌توان ارزش‌های دوران جنگ تحمیلی را برای دانش‌آموزان بازگو کرد.

محسن لطف‌الهی از دانش‌آموزان بیجاری به عنوان برترین‌ها یاد کرد و گفت: بحمدالله امسال در بیجار با ایجاد نهضت علمی دانش‌آموزان نتوانستند به رتبه‌های برتر کنکور نیز دست یابند که نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی در پایان بر ترویج فرهنگ ایثار میان دانش‌آموزان تأکید کرد و از معلمان و مربیان خواست تا در این زمینه نیز با تمامی نیرو پیش روند.

انتهای پیام/79015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول