اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند خبر داد

آمادگی یک هزار کلاس در نهاوند برای حضور دانش‌آموزان

فرماندار نهاوند گفت:‌ همزمان با فصل شروع مدارس بیش از یک‌هزار کلاس درس آماده حضور دانش‌آموزان در مقاطع مختلف در شهرستان نهاوند است.

آمادگی یک هزار کلاس در نهاوند برای حضور دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، مجتبی مولوی صبح امروز در آئین بازگشایی مدارس نهاوند اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان گسترده‌ترین خانواده در کشور نقش مهمی در شکل‌گیری ابعاد مختلف جامعه دارد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی مدون در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین در این وزارت را راه‌گشای برخی مشکلات فراروی تعلیم و تعلم دانست و افزود: هر میزان اعتباری که برای اجرای اثرگذار برنامه‌های آموزش و پرورش تخصیص یابد نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری ارزشمند است.

فرماندار نهاوند بیان داشت:‌ تا جایی که امکان دارد باید با تخصیص اعتبارات مناسب برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرد زیرا ارزشمندترین سرمایه هر کشور نسل جوان، خلاق و نخبه کشور است.

وی تصریح کرد: در شهرستان نهاوند یک‌هزار و 2 کلاس درس برای روز اول مهر مهیا شده و در مقطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم بیش از 25 هزار دانش‌آموز وارد کلاس‌ها می‌شوند.

مولوی با اشاره به یکی از برنامه‌های مناسب آموزش و پرورش در شهرستان نهاوند گفت: هیئت امنایی اداره کردن مدارس توانسته، موجبات رشد و توفیق دانش‌آموزان را در این شهرستان فراهم کند.

وی با بیان اینکه ایجاد مدارس سمپاد(تیزهوشان) در نهاوند گام مؤثری در بارور کردن نخبگی در بین دانش‌آموزان است، ابراز داشت: قبل از آغاز فعالیت این گونه مراکز، والدین دانش‌آموزان تیزهوش و با استعداد در نهاوند مجبور بودند به مرکز استان عزیمت کنند و همواره دچار مشکلاتی بودند اما با فعال شدن چهار مدرسه سمپاد تیزهوشان (استعدادهای درخشان) بخشی از این مشکلات رفع شده است.

فرماندار نهاوند خواستار تسریع در تحویل فضاهای آموزشی در دست اجرا توسط اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس استان شد و گفت: این اداره باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای تعهد قانونی و اخلاقی خود اقدام کند.

وی خواستار توجه به ایجاد سیستم گرمایشی و سرمایشی در مدارس به ویژه مدارس روستایی شد و خاطرنشان کرد:‌ با این اقدام از بروز هر نوع حادثه جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/89006/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول