اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس آموزش اداره کل استاندارد خوزستان خبر داد

برگزاری دوره آموزشی برای مالکان و اپراتورهای تجهیزات شهربازی در خوزستان

کارشناس آموزش اداره کل استاندارد خوزستان از برگزاری دوره آموزشی برای مالکین و اپراتورهای تجهیزات شهربازی این استان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی برای مالکان و اپراتورهای تجهیزات شهربازی در خوزستان

خلیل محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: در راستای استانداردسازی وسایل و تجهیزات شهربازی و همچنین آشنایی مالکان و اپراتورهای تجهیزات بادی و سواری‌های تفریحی با قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران سه دوره آموزشی آشنایی با مقررات سازمان ملی استاندارد در زمینه مراکز تفریحی، تجهیزات بادی شهربازی و وسایل و سواری‌های تفریحی در شهریور ماه سال‌جاری در سالن مرکز آموزش راه آهن جنوب اهواز برگزار شد.

وی افزود: با توجه به حادثه اخیر که در یکی از مراکز تفریحی شهر اهواز اتفاق افتاد به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث مشابه و ایجاد آگاهی‌های لازم در این زمینه، واحد آموزش این اداره کل اقدام به برگزاری دوره‌های مذکور کرد.

کارشناس آموزش اداره کل استاندارد خوزستان ادامه داد: با توجه به اطلاع‌رسانی جامعی که از طریق شهرداری‌ها، سازمان خدمات شهری و استانداری خوزستان در این خصوص انجام گرفت در مجموع 180 نفر از مالکان و اپراتورهای تجهیزات تفریحی موجود در استان در این دوره‌ها شرکت و معادل یک هزار و 330 نفرساعت آموزش ارائه شد.

محسنی تصریح‌ کرد: در دوره‌های مذکور که با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد مباحثی همچون آشنایی با مقررات سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه مراکز تفریحی، آشنایی با الزامات استاندارد ملی تخصصی به‌شماره 11389 تجهیزات بادی شهربازی و آشنایی با الزامات استاندارد ملی تخصصی به‌شماره 8987  وسایل و سواری‌های تفریحی مطرح شد.

وی اضافه‌ کرد: ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه باعث افزایش سطح آگاهی مخاطبان و جلوگیری از بروز مجدد چنین حوادثی در سطح استان خواهد شد.

کارشناس واحد آموزش اداره کل استاندارد خوزستان خاطرنشان‌ کرد: در راستای استانداردسازی و نیز استقرار سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه‌های استان مبتنی بر استاندارد بین‌المللی ISO/IEC 17025، این اداره کل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی عدم قطعیت اندازه‌گیری بر اساس GUM-EUM و صحه گذاری کرد.

محسنی گفت: برخی از مباحث مطرح شده در این دوره‌ها شامل تشریح الزامات ISO/IEC 17025 در زمینه تخمین عدم قطعیت اندازه‌گیری و صحه‌گذاری، تفاوت‌های خطا و عدم قطعیت، تعاریف مربوط به اندازه‌شناسی و صحه‌گذاری بود.

وی افزود: در دوره‌های مذکور 57 نفر از کارشناسان استاندارد، کارشناسان آزمایشگاه‌های تأئید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد، پرسنل امور آزمایشگاه‌های این اداره کل و مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی حضور و در مجموع معادل 456 نفر ساعت آموزش ارائه شد.

انتهای پیام/72008/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول