اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

سی و سومین یادمان دفاع مقدس در اراک برگزار شد

سی و سومین یادمان آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس با حضور مقامات اجرایی، امنیتی، سیاسی و انتظامی استان مرکزی برگزار شد.

سی و سومین یادمان دفاع مقدس در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی عصر امروز در این مراسم با اشاره به الگوبرداری کشورهای منطقه از مقاومت رزمندگان اسلام در دفاع مقدس، گفت: رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس این اندیشه را در ملت‌های منطقه بوجود آورده تا در مقابل استکبار ایستادگی کنند و این همان ارزش معنوی انقلاب است که امروزه به گفتمان منطقه تبدیل شده است.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد با اشاره به دشمنی استکبار با ایران اسلامی و استفاده از روش‌های مختلف جنگی در قبال نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دشمن پس از ناکامی در جنگ هشت ساله به جنگ نرم و فرهنگی روی آورده که مقاومت و انسجام ملت بزرگ ایران مانع از موفقیت آنها شده است.

وی بیان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، تمام کشورهای دنیا از رژیم بعث عراق حمایت کردند و پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین سلاح‌های خود را در اختیار صدام جنایتکار قرار دادند، اما غیور مردان ایران اسلامی با ایمان، توکل بر خدا، پیروی از امام راحل در برابر دشمنان ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست اجنبی بیفتد.

استاندار مرکزی با اشاره به تجربه موفق دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امروز ملت ایران اسلامی با بهره‌مندی از تجربه‌های این دوران و تبعیت از ولایت فقیه در اوج عزت، عظمت و اقتدار قرار دارد.

شعبانی‌فرد تصریح کرد: جنگ امروز دشمنان با ایران یک جنگ دیپلماتیک است و این جنگ نیز با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و تدبیر مسئولین و مقاومت مردم شکست خواهد خورد.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و سرخوردگی دشمنان از این پیروزی، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و بدخواهان ملت که منافع خود را از دست داده بودند به دنبال زیاده خواهی‌های خود در ابتدای حرکت انقلاب دست به مقابله و به راه‌اندازی جنگ سخت زدند.

استاندار مرکزی بیان کرد: در این جنگ نابرابر نیروهای مردمی ایران با کمترین امکانات در مقابل دشمن تا بن‌دندان مسلح بعثی و حمایت مزدوران منطقه‌ای و ابرقدرت‌های فرا منطقه‌ای مقاومت کرده و با ایثار و گذشت از جان و مال ایستادگی کردند و دشمنان این مرز و بوم را وادار به شکست کردند.

شعبانی‌فرد ادامه داد: دشمن از راه‌های گوناگون در حال ضربه زدن به ملت ایران است که ایران هراسی، فروش اسلحه به همین بهانه به کشورهای منطقه، ایجاد سپر موشکی در نزدیکی ایران و ساخت گنبد آهنین در اسرائیل غاصب نمونه‌هایی از این تلاش‌هاست که مطمئنا این تلاش‌ها نیز به شکست خواهد انجامید.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین و ارزشمندترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و درس عبرتی برای دشمنان به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه رشادت‌ها و شهادت طلبی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس باید به نسل جوان منتقل شود، خاطر نشان ساخت: این هفته یادآور خون‌های مقدسی است که در پای شجره طوبای انقلاب اسلامی ریخته شد چرا که فرزندان جبهه و شهادت اطاعت را عبادت می‌دیدند و در این راه از جان و مال خود گذشتند.

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه فرهنگ دفاع مقدس تا ابد جاودانه خواهد ماند و هیچ‌گاه در بین ایرانیان کمرنگ نخواهد شد، گفت: دفاع مقدس آثار و برکات زیادی از ابتدا تا به حال بر تک تک مردم و اقشار جامعه ایران اسلامی داشته و می‌توان گفت اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی نشات گرفته از فرهنگ دفاع مقدس است.

در پایان این مراسم یگان‌های مستقر نظامی و انتظامی از مقابل جایگاه رژه رفته و مراسم آتش بازی و حرکات نمایشی برگزار شد.

انتهای پیام/87002/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول