اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

استقبال باشکوه از هفته دفاع مقدس در یاسوج + تصاویر

هفته دفاع مقدس در یاسوج و در نخستین روز شروع آن گرامی داشته شد.

استقبال باشکوه از هفته دفاع مقدس در یاسوج + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز و با حضور همه جانبه اقشار مختلف مردمی و به خصوص ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها و همچنین مسئولان ارشد استانی و نیروهای مسلح استان آغاز هفته دفاع مقدس گرامی داشته شد.

به گزارش فارس، در این مراسم که آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان، سیدحسین صابری استاندار، یونس امیری فرمانده سپاه فتح و سایر مدیران و مسئولان استانی حضور داشتند، آغازین روز هفته دفاع مقدس در این استان گرامی داشته شد.

در ابتدای این مراسم یونس امیری فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با خوشامدگویی به همه حضار در این مراسم اظهار کرد: این هفته نمایانگر حماسه و دلاوری و مقاومت مردم شریف ایران و پاسداری آن‌ها از اسلام است.

فرمانده ارشد نظامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حزب بعث عراق با چراغ سبز استکبار و میدان‌داری صدام جلاد و خونخوار به یک تهاجم گسترده در 800 کیلومتر از مرزهای ایران دست زد.

امیری خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق با 19 لشکر آماده و تا بن دندان مسلح به کشور ما حمله کرد و می‌خواست ظرف سه روز این کشور پهناور را اشغال کند که همه دیدند چگونه در این جنگ نابرابر از رزمندگان اسلام شکست خورد.

وی، همه دستاوردهای انقلاب را از ابتدا تاکنون مدیون و مرهون خون 200 هزار شهید دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: حقانیت ایران در این جنگ بر همه دنیا به رغم تبلیغات مسموم دنیای استکباری روشن و معلوم شد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه اکنون پس از گذشت چند سال از پایان دفاع مقدس اثری از باطل که همان صدام و رژیم بعث عراق بوده باقی نمانده است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی به مانند نگینی در دنیا می‌درخشد.

سپس سرودی با عنوان دفاع مقدس که در نوع خود ابتکاری زیبا از سوی مسئولان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بود توسط تعدادی از دانش‌‌آموزان بسیجی قرائت شد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: استکبار جهانی انسانی متعفن و جلاد را در چنین روزی در سال 59 وادار به وحشیگری نسبت به ملت ایران کرد که آثار این ددمنشی تا سالیان سال پابرجا خواهد بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: این جلاد به صورت کامل از سوی استکبار جهانی و کشورهای خود فروخته عربی حمایت سیاسی و نظامی می‌شد که قصد داشت به زعم خود ظرف مدت سه روز کل ایران را تسخیر کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: مردم ایران از هر گروه و نژاد به صورت مردانه و جانانه در برابر این تهاجم جهانی ایستادگی کردند و عزت و کرامت ملت ایران را در این نبرد نابرابر به رخ استکبار کشیدند.

آیت‌الله ملک‌حسینی ایران را پیروز دو عرصه سیاسی و نظامی در جنگ تحمیلی دانست و گفت: پیروزی در عرصه سیاسی این بود که همه مجامع بین‌المللی صدام را آغازگر جنگ معرفی کردند که حقانیت ایران اسلامی را نشان داد.

وی با اشاره به این که استقلال کنونی ایران را مدیون جنگ هستیم، تصریح کرد: پس از جنگ بود که تصمیم گرفتیم مشکلات را خودمان برطرف کنیم و می‌توان نتیجه گرفت که ورود به جنگ هرگز از سوی ایران اشتباه نبود.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با بیان موضوع نرمش قهرمانانه که توسط مقام معظم رهبری در چند وقت اخیر مطرح شده، آن را برگرفته از اندیشه برای عزت و مصلحت کشور دانست و گفت: امام نیز پس از این که در مقطعی جنگ را به دفاع مقدس تعبیر کردند، نوعی نرمش قهرمانانه بود.

آیت‌الله ملک‌حسینی ادامه داد: امام راحل با این نامگذاری نشان داد که می‌خواهیم در جنگ با در نظر گرفتن مصالح و حکمت‌ها در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

وی با اظهار این سخن که دشمن پس از تهاجم نظامی و شکست در این میدان به تهاجم در میادین دیگری از جمله فرهنگ و اقتصاد و سیاست روی آورد، خاطرنشان کرد: باید در جبهه سیاسی با حکمت و در جبهه فرهنگی با بصیرت و در جبهه اقتصادی با صبر و متانت از عناد دشمن عبور کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد شکست دشمن در عرصه سیاسی را تنها با تدبیر و حکمت مسئولان و با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری ممکن دانست و گفت: باید دانست که نرمش قهرمانانه به معنای انعطاف در برابر دشمن نیست، بلکه به آن معناست که با حکمت دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.

آیت‌الله ملک‌حسینی تأکید کرد که همه از جمله رئیس‌جمهور باید تلاش کنند که در این عرصه که رهبری فرزانه انقلاب نام نرمش قهرمانانه بر آن گذاشتند با تلاش و جدیت نقشه‌های دشمن را نقش بر آب سازیم.

در انتهای این مراسم رژه نیروهای مسلح در قالب اقشار مختلف اعم از بسیج و سپاه و ایثارگران و عشایر برگزار شد.

انتهای پیام/2571/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول