اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان مسافرت‌های تابستانی

جاده‌های اردبیل شلوغ است

با پایان تعطیلات تابستانی، سفرها و سیاحت این فصل به ایستگاه پایانی رسید و شاهد بازگشت مسافران و گردشگران به شهر و دیارشان هستیم که جاده‌های استان اردبیل نیز پرتردد است.

جاده‌های اردبیل شلوغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در حالی بعد از 3.5 ماه تعطیلات مسافرت‌های تابستانی هموطنان به خط پایان می‌رسد که در تابستان امسال بیش از هفت میلیون گردشگر مقصدشان را استان اردبیل انتخاب کرده و با سفر به مناطق مختلف این استان از آب و هوای جذاب، خنک و همچنین طبیعت بکر و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، فرهنگی و معنوی لذت بردند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل با اعلام این مطلب که جاده‌های استان اردبیل به ویژه در مسیر برگشت مسافران شلوغ و پرتردد است، اظهار داشت: ما از رانندگان انتظار داریم زمان برگشت سفر خود را مدیریت کنند.

معراج ظهیری به تراکم و فشردگی مسافرت‌ها در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی اشاره کرد و افزود: انتظار ما این است که رانندگان با دقت بیشتر رانندگی کرده و از سبقت و سرعت غیرمجاز پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: رانندگان با در نظر گرفتن وضعیت شلوغی جاده‌ها باید به علائم و تابلوها دقت و توجه جدی داشته باشند و از رانندگی شبانه نیز پرهیز کنند.

ظهیری خاطرنشان کرد: پلیس راه با تمام بضاعت و توان خودرویی و نیروی انسانی خود وارد میدان عمل شده تا بتواند جلوی برخی از اقدامات نامناسب را که برای سایر هموطنان نیز در جاده‌ها مخاطره‌آمیز است، گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز با بیان اینکه در ایام تابستان امسال میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی از این استان بازدید کرده و مدت اقامت از دو روز به بیش از 2.5 روز ارتقا یافت، اضافه کرد: آنچه که در سفرهای امسال بیشتر چشمگیر و حائز اهمیت بود پراکندگی و گستردگی سفر با توجه به طولانی بودن ایام تعطیلات مدارس و دانشگاه‌ها بود که از نیمه خردادماه شروع شد و تا پایان شهریورماه نیز ادامه داشت.

یحیی نقی‌زاده با بیان اینکه در قالب 220 مرکز اقامتی و پذیرایی در خدمت مسافران و گردشگران بودیم، بیان کرد: آنچه که در این سفرها بیش از همیشه مطلوب و مناسب جلوه می‌کرد ابراز رضایت مسافران داخلی و خارجی از حضور در مناطق بکر و طبیعی، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های مختلف استان بود.

تابستان آخرین ساعاتش را پشت سر می‌گذارد و از فردا پاییز برگ ریز هزار رنج رخ می‌نماید که شایسته است مسئولان حوزه گردشگری و جذب توریسم بکوشند تا از هم اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی منسجم‌تری را انجام دهند که البته به نظر می‌رسد مسئولان میراث فرهنگی برای زمستان امسال نیز جشنواره‌هایی را تدارک دیده‌اند تا از خالی بودن گردشگری شش ماهه اردبیل و سرعین بکاهند.

انتهای پیام/62001/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول