اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیل تابستان پذیرای هفت میلیون گردشگر بود

جاده‌های شلوغ اردبیل در مسیر برگشت

در حالی آخرین روزهای فصل تابستان در حال گذر است که هزاران گردشگر ورودی به استان اردبیل در حال بازگشت به موطن خود هستند که شلوغی جاده‌ها حکایت از این بازگشت دارد.

جاده‌های شلوغ اردبیل در مسیر برگشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، با پایان تعطیلات سه ماهه تابستان در روزهای اخیر شاهد بازگشت مسافران به موطن خود بودیم تا آنها در فرصت کم باقی‌مانده از تابستان، خود را مهیای کار و تلاش و فرزندانشان را آماده حضور در کلاس‌های درس بکنند.

به گفته مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در طول تعطیلات تابستانی بیش از هفت میلیون مسافر و گردشگر استان خوش آب و هوا و با طبیعت بکر و زیبای اردبیل را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند تا بعد از روزها استراحت، تفریح و گردش در این ایام پایانی تابستان به شهر و دیارشان برگردند تا با روحیه مضاعفی که از سفر گرفته‌اند در سنگر کار و تلاش و همت جدید به توفیقات بیشتر دست پیدا کنند.

با توجه به شلوغی جاده‌ها و ترافیک سنگین در مسیر بازگشت مسافران برای شنیدن توصیه‌های راه سراغ فرمانده پلیس راه استان اردبیل رفتیم تا از آخرین وضعیت جاده‌ها، استقرار نیروها و طرح‌های کنترلی جویا شویم.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت:‌ در مناطق حادثه‌خیز و پرتردد نیروهای ما به شکل پاس پیاده یا خودرویی حاضر هستند تا با هدایت و راهنمایی گردشگران و مسافران آنها را از خطرات احتمالی بر حذر دارند.

معراج ظهیری از مسافران و گردشگران خواست تا زمان برگشت خود را مدیریت کنند و به علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی دقت و توجه لازم را داشته باشند.

وی افزود: انتظار داریم رانندگان از رانندگی در هنگام شب پرهیز کرده و از سرعت و سبقت غیرمجاز در این ایام پرترافیک خودداری کنند تا حادثه‌ای سفر آنها را به تلخ کامی تبدیل نکند.

ظهیری تصریح کرد: ‌اگر زمان برگشت درست و اصولی مدیریت شود نه تنها هیچ اتفاقی نمی‌افتد بلکه شاهد به حداقل رساندن تصادفات و تلفات جاده‌ای می‌باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما در تابستان امسال و براساس اعلام معاون منابع توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، این استان افتخار میزبانی بیش از 300 هزار نفر روز میهمان فرهنگی را داشت که از آغاز تعطیلات تابستانی تا اواخر شهریورماه به این استان سفر کردند.

برات سلیمی خاطر نشان کرد: مایه فخر و مباهات بود که بیش از 160 هزار میهمان فرهنگی را در قالب بالغ بر 25 هزار خانوار پذیرش کردیم که اغلب آنها اردبیل را به خاطر آب و هوای مناسب، چشمه‌های آب گرم بهشتی، ‌دامنه‌های سرسبز سبلان و اماکن تاریخی و باستانی استان انتخاب کرده بودند.

وی از اتمام کار ستادهای اسکان نواحی و مناطق استان خبر داد و اضافه کرد: ما در این ایام در بازدیدهایی که از ستادهای اسکان و نظارت داشتیم رضایت کامل فرهنگیان را از محل اسکان و پذیرایی شاهد بودیم.

انتهای پیام/62003/ک30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول