اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد

ضرورت افزایش مراودات تجاری بین آذربایجان‌غربی و ترکیه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: افزایش مراودات تجاری بین آذربایجان غربی و کشور ترکیه به دلیل وجود ظرفیت‌های بسیار در این استان ضرورت دارد.

ضرورت افزایش مراودات تجاری بین آذربایجان‌غربی و ترکیه

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی آذربایجان غربی با کشور ترکیه، اظهار داشت: آذربایجان غربی با توجه به وجود پتانسیل‌های بسیار در زمینه‌های صنعتی و معدنی آمادگی کافی برای افزایش مبادلات تجاری با ترکیه را دارد.

وی بر لزوم انتقال دانش فنی بین آذربایجان غربی و ترکیه تاکید کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم.

اکبری به رفع مشکلات در احداث شهرک مرزی مشترک در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه اشاره کرد و ابراز داشت: با بهره‌برداری از این شهرک صادرات و تجارت در آذربایجان غربی قوت می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: توسعه سرمایه‌گذاری مشترک بین آذربایجان غربی و کشور ترکیه به دلیل وجود منابع غنی در آذربایجان غربی و هم‌جواری این استان با چند کشور خارجی ضروری است.

وی با اشاره به منابع غنی در آذربایجان غربی، تصریح کرد: وجود بیشترین ذخایر طلای کشور در استان، ذخایر بزرگ دی اکسید تیتان و ذخایر ارزشمند و متنوع از انواع سنگ‌های تزئینی از جمله این منابع است.

اکبری خاطرنشان کرد: رسیدگی به برخی از مشکلات مرزی، فعال سازی بازارچه های مشترک، افزایش سطح اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، تقویت نمایشگاه‌ها و برگزاری بازدیدهای صنعتی به منظور آشنایی با توانمندی‌های آذربایجان غربی و ترکیه به منظور افزایش مراودات تجاری بین طرفین انجام می‌شود.

انتهای پیام/61010/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول