اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجلس:

دستاوردهای غرورآفرین کنونی به جا مانده از مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دستاوردهای غرورآفرین کنونی به جا مانده از مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است.

دستاوردهای غرورآفرین کنونی به جا مانده از مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری ظهر امروز طی نشستی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: آنچه که امروز به عنوان دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و اعتقادی شاهد آن هستیم مدیون مجاهدت‌های صبورانه دلاورمردان غیوری است که با خون خودشان و یا اهدای بخشی از جسم پاکشان برای ما به ارمغان آوردند و اکنون بزرگداشت یاد آن دلاورمردی‌ها تأثیر فراوانی در بازآفرینی رفتارهای جهادی در شرایط کنونی دارد.

وی ادامه داد: حاصل همگرایی ملی در عرصه‌های مختلف رقم خوردن پیروزی‌های پی‌درپی و به یادماندنی در تاریخ ملت ایران است و دوران دفاع مقدس صحنه بی‌بدیل این نوع از به هم پیوستگی ملت ایران در دفع تجاوز به سرزمین اسلامی‌مان بود و نباید فراموش کنیم که آرامش و آسایش امروز مدیون حضور حماسه‌وار مردم در آن صحنه‌ها و در آن روزگار بود.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ماهیت انقلاب اسلامی شرایط منطقه‌ای و جهان را بر نظام‌های سلطه تنگ کرد و آنها را در مواجهه با یک چالش عظیم قرار داد و برای همین بود که تلاش کردند تا نظام نوپای اسلامی را که به امید همه آزادیخواهان جهان تبدیل شد، در همان نخستین روزها در معرض آسیب قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: اگر مجاهدت ملت ایران و خوی استکبارستیزی و ظلم‌ناپذیری ملت ایران نبود، اکنون شرایط به نحو دیگری رقم خورده بود و به همین خاطر است که باید به صورت یکپارچه و هماهنگ در کشور نسبت به بزرگداشت و حرمت‌گذاری به فرهنگ ایثار اهتمام ورزیم و خودمان را مدیون مادران و پدران و همسران شهدای غیورمردی بدانیم که اگر ایثار و همت بلند آنها نبود، شرایط امروز رقم نمی‌خورد.

آشوری، توان فعلی نیروهای مسلح کشورمان را در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری غیر قابل مقایسه با گذشته دانست و گفت: توان منحصر به فرد بازدارندگی فعال قوای مسلح کشورمان عاملی توازن بخش در منطقه به شمار می‌رود که بسیاری از ملت‌های منطقه نیز از این توانمندی‌ها در خدمت جبهه اسلام خرسند و رضایتمند هستند.

وی در پایان متذکر شد: رسالت انقلاب اسلامی رشد و پیشرفت و اعتلای ایران اسلامی عزیز و تأمین شرایط ایده‌آل برای بروز همه، استعدادها و ظرفیت‌های بزرگ ملت ایران است و در این راه همه مسئولان که فرصت اعتماد مردم را به دست آورده‌اند باید از این عرصه تاریخی به عنوان یک موهبت بزرگ الهی نهایت استفاده را برده و با همان فرهنگ عظیم جهادی که ما را در روزهای دفاع مقدس به پیروزی رساند، به طرز شایسته‌ای خدمت کنند.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول