اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار ایلام:

طراحی استراتژی دفاعی نوین بومی و درون‌زا از دستاوردهای دفاع مقدس است

استاندار ایلام گفت: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس ما طراحی استراتژی دفاعی نوین بومی و درون‌زا بود.

طراحی استراتژی دفاعی نوین بومی و درون‌زا از دستاوردهای دفاع مقدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، محمود عباس‌زاده مشگینی صبح امروز در جمع نیروهای مسلح اظهار داشت: در تاریخ جنگ‌ها و برخوردها و تنازعات کمتر عنوان مقدس یافته است، غالبا آنهایی که این پسوند را گرفته‌اند مربوط به اسلام و تاریخ اسلام است.

وی ادامه داد: از صدر اسلام تاکنون جنگ‌هایی که عنصر اعتقاد، دین، کمال، سعادت و دفاع از حریم داشته و در آنها این حقایق مطرح بوده، برای یک طرف یعنی طرف حق پسوند مقدس به کار رفته است.

این مسئول اضافه کرد: آنانی که در این مسیر سرمایه گذاشته‌اند و با خدا معامله کرده‌ و در نهایت جان خود را از دست داده‌اند، عنوان شهید به کار رفته است.

این مسئول اضافه کرد: دلیل بیان عنوان دفاع مقدس چند مورد است که چنان بدیهی است که نیاز به ارائه استدلال ندارد، دفاع بدیهی‌ترین و طبیعی‌ترین حق هر موجود زنده است، دفاع بدیهی‌ترین، مشروع‌ترین و طبیعی‌ترین حق هر انسان است.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: به این خاطر در ادبیات حقوقی در دنیا کسانی که در دفاع از خود خطایی می‌کنند مجازاتی کمتر دارند و به کسی امتیاز می‌دهند که از خود دفاع می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: اگر طرف دفاع کننده در دعوا هزینه‌ای هم بر او تحمیل شده باشد به او تخفیف می‌دهند چرا که دفاع طبیعی‌ترین عکس‌العمل انسان در مقابل تهدید است.

* دفاع با فضیلت است

وی ادامه داد: دفاع فی‌نفسه با فضیلت است، دفاع در بدن نشانه سلامت است، دفاع تضمین کننده سلامت است.

این مسئول اضافه کرد: بدنی که نتواند در مقابل تهدید‌ها و بیماری‌ها از خود دفاع کند به او بیمار می‌گویند.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: دفاع فی‌نفسه فضیلت و خوبی است، حال ملتی که انقلاب کرده مستقل و آزاد شده، هویت و اعتقادش تلفیق یافته است.

استاندار ایلام گفت: ملتی در شروع کار عزت و استقلال خود در مقابل یک تهدید گسترده که 26 کشور دنیا و تمامی قدرت‌های ظاهری دنیا در مقابلش می‌ایستند، دفاع چنین ملتی حقیقتا مقدس خواهد بود.

وی ادامه داد: هر فکر آزاد و اندیشه آزادی به این اصل و حق اعتراف خواهد کرد، هر وجدان با انصافی در دنیا این عمل را مقدس می‌داند. دفاع ملت ایران در جنگ هشت ساله هزینه‌های بسیار زیادی را سبب شده‌ است.

* دفاع مقدس در کنار تحمیل خسارت‌ها دستاوردهای فراوانی نیز داشته است

این مسئول اضافه کرد: دفاع مقدس ما در کنار این خسارت‌ها، دستاوردهای ارزشمندی داشته است، نخستین دستاورد دفاع مقدس ما استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: دفاع مقدس استقلال سیاسی ما را تضمین کرد، دفاع مقدس، جمهوری اسلامی ایران را به یک الگوی دفاعی نوین بومی در دنیا معرفی کرد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: یکی از عوامل اقتدار ایران در برابر دنیا دارا بودن ملت ایران از یک استراتژی دفاعی نوین بومی است.

وی ادامه داد: ملت ایران در دو حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار دارای یک استراتژی دفاعی نوین بومی است، ملت‌هایی که دارای سابقه تاریخی درخشانی هستند و حتی از نظر استراتژیک از جایگاه بالایی برخوردارند، سیستم دفاعی و استراتژی دفاعی آنان چون غیر بومی و درون‌زا نیست در مواقع حساس در خدمت ملتش قرار نمی‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: دلیل اصلی اینکه سیستم‌های دفاعی که در برابر حرکت‌های مردمی، جنبش‌های مردمی و انقلاب‌های مردم قد علم می‌کنند و عامل سرکوب و مقابله با انقلاب‌های مردمی و دینی می‌شوند این است که این سیستم‌های دفاعی بومی و درون‌زا نیست و اختیار آن در اختیار ملت نیست.

* یکی از دستاوردهای دفاع مقدس ما طراحی استراتژی دفاعی نوین بومی و درون‌زا بود

عباس‌زاده مشگینی تصریح کرد: یکی از دستاوردهای دفاع مقدس ما طراحی استراتژی دفاعی نوین بومی و درون‌زا بود.

استاندار ایلام گفت: دستاورد دیگر دفاع مقدس تثبیت نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در دنیاست که خیلی کمک کرده است.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین عوامل تثبیت کننده نظام جمهوری اسلامی است، دفاع مقدس الگویی برای مقابله با قدرت‌های بزرگ است و این تنها بخشی از دستاوردهای دفاع مقدس است.

این مسئول، خودباوری جوانان، رشد علمی، پیشرفت در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و ... را از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام/2246/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول