اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی

مناظره «دریاچه‌ ارومیه» بدون حضور «آذربایجان‌شرقی»

مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی به عدم دعوت از مسئولان استان در مناظره دریاچه ارومیه در صدا و سیما در حالی که بنا به گفته کارشناسان بیشترین خسارات از وضعیت پیش آمده برای دریاچه ارومیه متوجه این استان شده اعتراض کردند.

مناظره «دریاچه‌ ارومیه» بدون حضور «آذربایجان‌شرقی»

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در حالی که بنا به گفته کارشناسان بیشترین خسارات از وضعیت پیش آمده برای دریاچه ارومیه متوجه آذربایجان‌شرقی شده و می‌شود دیروز در مناظره‌ای که در همین رابطه در شبکه یک سیما و به صورت زنده صورت گرفت از هیچ یک از نمایندگان و مسئولان این استان دعوت به عمل نیامده بود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه این موضوع به هیچ عنوان توجیهی ندارد، گفت: از همان ساعات آغاز برنامه سیل گلایه مسئولان، محققان و فعالان زیست محیطی استان که حرفی برای گفتن در زمینه دریاچه ارومیه دارند به نمایندگان انعکاس یافته است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع و اعتراض خود و مردم آذربایجان‌شرقی را از طریق معاونت پارلمانی صدا و سیما پیگیری کردیم، گفت: معاون رئیس سازمان صدا و سیما نیز قول پیگیری این موضوع و ارائه گزارش و دلایل آن در نخستین فرصت به مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی را داده است.

سعیدی ضمن تشریح موقعیت آذربایجان‌شرقی در رابطه با مضرات مجاورت آن با دریاچه ارومیه گفت: بیش از 10 سال است که آذربایجان‌شرقی با مشکلی به نام دریاچه ارومیه و خشک کردن آن دست به گریبان بوده و بیشتر شهرهای این استان از شبستر، آذرشهر، بناب، ملکان و ایلخچی گرفته تا باغات خسروشهر تحت تاثیر اثرات ناشی از دریاچه ارومیه دچار خسارات جبران ناپذیری شده است.

براساس این گزارش دیروز در مناظره شبکه یک سیما که به صورت زنده برگزار شد علاوه بر کارشناسانی که از محیط زیست و وزارت نیرو حضور داشتند نمایندگان آذربایجان غربی، اردبیل و استاندار آذربایجان غربی نیز حضور داشت و هیچ نماینده و یا مسئولی از آذربایجان‌شرقی که بیشترین خسارت را بنا به اعتراف همین مسئولان حاضر دیده و می‌بیند دعوت نشده بود.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول