اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع:

اشتباهات مدیریتی خود را پیرامون دریاچه ارومیه بپذیریم

عضو هیئت مدیره موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع گفت: باید شجاعت به خرج داده و اشتباهات مدیریتی خود را پیرامون دریاچه ارومیه بپذیریم.

اشتباهات مدیریتی خود را پیرامون دریاچه ارومیه بپذیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد درویش عصر امروز در آئین مناظره تلویزیونی شبکه یک سیما که با محوریت خشک شدن دریاچه ارومیه برپا شد، اظهار داشت: باید شجاعت پذیرفتن اشتباهات خود را داشته باشیم.

وی افزود: چنانچه به سوءمدیریت و رفتار ناشیانه خود در برخورد با این معضل اقرار نکنیم، به طور قطع دامنه مشکلات روزبه‌روز گسترده می‌شود.

درویش ادامه داد: علاوه بر دریاچه ارومیه، دریاچه‌ها و محیط‌های آبی زیادی در مناطق مختلف کشور دچار بحران شده‌اند، اما از آنها اطلاع چندان زیادی نداریم.

وی ادامه داد: این تصور که « محیط زیست فقط یک مسئله فانتزی است » باید ریشه‌کن شود، زیرا در صورت مساعد بودن شرایط اقلیمی مردم در سلامت هستند و عکس آن نیز صادق است.

عضو هیئت مدیره موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع خاطرنشان کرد: مسئولان در طول سال‌های اخیر چشم خود را بر وضعیت دریاچه بسته و به توسعه اراضی کشاورزی همت گماشته‌اند.

درویش از اینکه انگشت اتهام به سمت آسمان گرفته می‌شود، انتقاد کرد و گفت: کاهش نزولات جوی تنها عامل موثر در به وجود آمدن این وضعیت نیست.

وی اظهار داشت: وجود 30 هزار حلقه چاه غیرمجاز، احداث 72 سد در منطقه، توسعه 100 درصد اراضی کشاورزی و ده‌ها عامل دیگر مزید بر علت بوده‌اند.

انتهای پیام/61002/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول