اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب خبر داد

بناب در احاطه آلایندگی نیروگاه سهند و خشکی دریاچه ارومیه

فرماندار بناب با بیان اینکه نیروگاه بناب همچنان به جای گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کند، گفت: مشکلات دریاچه ارومیه و از طرف دیگر آلایندگی نیروگاه سهند مردم منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

بناب در احاطه آلایندگی نیروگاه سهند و خشکی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی امشب در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان بناب در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به تشکیل کار گروه‌های مختلف به ریاست معاون اول رئیس جمهور، خواستار عملیاتی شدن مصوبات این کارگروه شد.

برقی همچنین با تأکید بر جدی گرفتن مشکل دریاچه ارومیه ادامه داد: بحثی که استاندار آذربایجان شرقی نیز به آن تأکید می‌کنند، کاهش حجم دریاچه ارومیه است!

وی تصریح کرد: اگر مسئولان دراین خصوص تدابیر لازم را نیندیشند، منطقه با تهدید جدی مواجه خواهد بود.

فرماندار بناب از مسئولان جهادکشاورزی خواست تا با تشکیل کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، کشاورزان را به کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند، ترغیب کنند و کشت جایگزینی که به آب کمتری نیاز داشته باشد، به کشاورزان پیشنهاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مشکلات دریاچه ارومیه شهرهای آذربایجان‌شرقی نسبت به سایر شهرهای استان‌های دیگر بیشتر مورد تهدید هستند و در انتقال آب از دریای مازندران، انتقال آب به این دریاچه از اولویت اول برخوردار است.

برقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات زیست محیطی ناشی از نیروگاه سهند بناب، گفت: این نیروگاه همچنان به جای گاز از سوخت مازوت استفاده می‌کند که جا دارد مسئولان شرکت گاز نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز آن اهتمام کنند. نیروگاه بناب را استثناء قراردهند. چراکه از طرفی مشکلات دریاچه ارومیه و از طرف دیگر آلایندگی نیروگاه سهند مردم منطقه را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/60004/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول