اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با بازگشایی مدارس

طرح انتظامی مدارس توسط پلیس اجرا می‌شود

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همزمان با بازگشایی مدارس طرح انتظامی مدارس هم عملیاتی می‌شود.

طرح انتظامی مدارس توسط پلیس اجرا می‌شود

مراد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به بازگشایی مدارس از شهروندان درخواست کرد به توصیه‌های ارائه شده توسط پلیس توجه لازم را مبذول کنند.

وی به اجرای طرح انتظامی مدارس به دانش‌آموزان اشاره و به آنها توصیه کرد: با سرلوحه قرار دادن نظم و انضباط زندگی خود را به شایستگی اداره کنند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان بر نقش مهم والدین در نهادینه کردن فرهنگ صحیح عبور و مرور به فرزندان خود در آستانه بازگشایی مدارس تصریح کرد: این نقش زمانی بارز و روشن می‌شود که متوجه باشیم که شوق و اشتیاق دانش‌آموزان برای رسیدن به مدرسه بیشتر از آن است که آنها متوجه خطرات احتمالی عدم رعایت مقررات باشند.

وی با تاکید بر نقش رعایت قانون در ایجاد نظم اجتماعی دانش‌آموزان و قانون پذیری آنها اضافه کرد: رانندگان باید متوجه باشند که کودکان در تشخیص خودروهای در حال حرکت و یا ایستاده در خیابان مشکل دارند.

جعفری با بیان اینکه کودکان تصور می‌کنند سرعت خودروهای بزرگ‌تر بیشتر از خودروهای کوچک است، اضافه کرد: رانندگان باید سرعت مناسب را برای جلوگیری از اتفاقات احتمالی داشته باشند.

وی بر لزوم ارائه آموزش‌های راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان تاکید و اضافه کرد: مفهوم مقررات راهنمایی و رانندگی باید به کودکان به درستی تبیین شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به کودکان تصریح کرد: کودکان باید از بازی کردن در معابر عمومی به ویژه گذرگاه خودروها پرهیز کنند.

وی به والدین توصیه کرد به فرزندان خود آموزش دهند تا از سوار شدن در خودروهای غریبه پرهیز کرده و پس از تعطیل شدن بلافاصله به منزل برگردند.

جعفری اضافه کرد: والدین باید همیشه شماره تلفن و نشانی منزل را به همراه فرزندان خود گذاشته و فرزندان خود را توجیه کنند که بدون هماهنگی مدرسه را ترک نکنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید متوجه باشند که به فرزندان خود آموزش‌های لازم را در مورد نحوه رفت و آمد و چگونگی استفاده از سرویس ایاب و ذهاب ارائه دهند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان بر لزوم آموزش‌های راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان تاکید کرد: به آنها باید در مورد عدم بیرون آوردن دست از خودرو به هنگام حرکت، نحوه عبور از عرض خیابان، و عدم معاشرت با افراد غریبه توصیه‌های مورد نیاز ارائه شود.

وی با تاکید بر عدم اعتماد به افراد غریبه توسط دانش‌آموزان اضافه کرد: دانش‌آموزان باید توجیه شوند تا مواد خوراکی و یا هیچ گونه هدیه‌ای را از افراد غریبه نگرفته و به آنها اعتماد نکنند.

انتهای پیام/73004/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول