اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

افزایش گردشگران مذهبی در استان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از افزایش گردشگران مذهبی در استان زنجان خبر داد.

افزایش گردشگران مذهبی در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر قریب به 100 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه برنامه‌های مختلفی در امامزادگان استان زنجان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای تحقق منویات رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در جوار بقاع متبرکه استان افزود: این برنامه‌ها به صورت مناسبتی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین برنامه اجرایی در بقاع متبرکه استان طرح آرامش بهاری است، اضافه کرد: این برنامه در ایام نوروز اجرا و تا 15 فروردین ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام باقری همچنین به اجرای طرح نشاط معنوی نیز اشاره کرد و گفت: هر سال این برنامه در ایام تابستان اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح نشاط معنوی از اول تابستان آغاز و تا پایان این فصل ادامه پیدا می‌کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح نشاط معنوی ویژه دانش‌آموزان اجرا می‌شود، افزود: هر سال تعداد دانش‌آموزانی که در این طرح حضور پیدا می‌کنند، افزایش می‌یابد.

وی همچنین به حضور گردشگران مذهبی در جوار بقاع متبرکه استان اشاره داشت و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام باقری اذعان داشت: افزایش حضور گردشگران مذهبی در جوار بقاع متبرکه استان به علت ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها و تنوع ایجاد شده در اجرای برنامه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده در ایام تابستان افزود: طی این مدت به مناسبت فرا رسیدن ماه ذی‌القعده همایش تجلیل از امامزادگان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خاطر نشان کرد: این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این مراسم از خادمان امامزادگان و افراد فعالی که نقش موثری در اجرای برنامه‌های مختلف اوقاف داشتند، تجلیل شد.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه در حال حاضر همه امامزادگان استان دارای خادم به منظور انجام اقدامات لازم و راهنمایی زائران هستند، افزود: اقدامات لازم به منظور بیمه این خدام در استان انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ل20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول