اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

طرح جامع 32 بقعه متبرکه در دست اجراست

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در سطح استان 314 امامزاده داریم که طرح جامع 32 بقعه آغاز شده است و تا پایان برنامه پنج ساله در تمام بقاع طرح جامع در راستای احیا و توسعه بقاع اجرا خواهد شد.

طرح جامع 32 بقعه متبرکه در دست اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان امامزادگان شهرستان مرند اظهار کرد: امامزاده سید احمد مرند از معتبرترین امامزادگان استان است که متاسفانه تاکنون توجه کافی برای توسعه این مکان مهم مذهبی و تاریخی کهن صورت نگرفته است.

وی از ارائه برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در تمام امامزادگان استان خبر داد و گفت: طرح جامع امامزاده سید احمد مرند در زمینی به وسعت 2 هزار متر مربع شامل عملیات عمرانی و اجرایی تربت‌خانه، زائرسرا، احداث کتابخانه و هتل برای زائران و گردشگران صورت گرفته و به زودی در اختیار مردم مومن و متدین شهرستان و زائران قرار خواهد گرفت.

حسینی در مورد زمان اجرای کامل و اعتبار امامزاده احمد مرند گفت: این طرح در قالب طرح مودت و کمک‌های مردمی راه‌اندازی شده و بخشی از اعتبارات دولتی نیز با تخصیص به موقع کمک خواهد کرد تا به این وسیله در طول شش ماه آینده به بهره‌برداری کامل برسد.

وی اضافه کرد: در طرح جامع امامزاده پیش‌بینی‌های لازم از جمله فضای سبز کتابخانه زائرسرا و دیگر امکانات رفاهی برای زائران انجام خواهد شد و با همکاری مسئولان شهرستان به خصوص شهردار و شورای اسلامی شهر مرند شاهد تحولات عظیمی در این مکان مقدس خواهیم بود.

حسینی گفت: با توجه به قداست و قدمت این امامزاده و چشم‌انداز زیبایی که این محل دارد، به خصوص به دلیل قرار گرفتن در کنار بلوار 55 متری آیت‌الله مرندی، می‌تواند اذعان کرد که این امر انتظارات چند ساله مردم متدین و مومن مرند را برآورده خواهد ساخت.

وی افزود: در سطح استان آذربایجان‌شرقی 314 امامزاده داریم که طرح جامع 32 امامزاده آغاز شده است و تا پایان برنامه پنج ساله در تمام امامزاده‌ها طرح جامع در راستای احیا و توسعه امامزاده‌ها اجرا خواهد شد.

حسینی در ادامه از چاپ کتاب فرهنگ جامع امامزادگان استان آذربایجان‌شرقی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خبر داد و اظهار کرد: تا پایان نیمه نخست سال‌جاری از این اثر نفیس و معنوی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/60008/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول