اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خبر داد

راه‌‏اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان سمنان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان سمنان تشکیل می‏‌شود تا در مناسبت‏‌های مختلف طول سال به نحو مطلوب برنامه‏‌های فرهنگی را اجرا کنند.

راه‌‏اندازی مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌‏رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‏‌الاسلام والمسلمین عبد‏الله واحدی در دومین کنگره نکوداشت امامزادگان استان سمنان افزود: به منظور بهره‌‏برداری بهینه از فضای معنوی امامزادگان و در راستای نیل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‏‌های فرهنگی جامعه نسبت به راه‌‏اندازی مراکز فرهنگی و قرآنی در بقاع شاخص سطح استان سمنان اقدام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به فعالیت‌‏های قرآنی این مراکز گفت: یکی از برنامه‌‏های مهم که در حال حاضر در دستور کار این مراکز قرار دارد، اجرای طرح تربیت حافظان استان سمنان است و با توجه به فعالیت این عزیزان و تبلیغات انجام شده، استقبال خوبی از این طرح شده و عده زیادی در طرح ثبت‌‏نام کرده‌‏اند.

وی در ادامه با اشاره به استقبال بی‏‌نظیر مردم استان سمنان از برپایی خیمه‏‌های معرفت در بقاع متبرکه استان سمنان عنوان داشت: برپایی خیمه‌‏های معرفت از دیگر اقدامات مهم فرهنگی در بقاع متبرکه است.

این مسئول ادامه داد: در این خیمه‌ها با استفاده از توان روحانیون دوره دیده و مسلط در نظر داریم تا با استفاده از فناوری‏‌های نوین و برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان معرفت اقشار مختلف مردم را به مسائل دینی افزایش دهیم.

دومین کنگره بزرگداشت امامزادگان استان سمنان پایان یافت

دومین کنگره بزرگداشت امامزادگان استان سمنان در محل آستان مقدس امامزاده علی ابن جعفر (ع) سمنان به کار خود پایان داد.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: این مراسم با حضور عباس رهی استاندار سمنان، فرماندار سمنان، تنی چند از مدیران استان سمنان و مردم ولایت‏مدار سمنان برگزار شد.

بهنام مطلبی افزود: در ابتدای این مراسم، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری برجسته استانی، حجت‏‌الاسلام والمسلمین واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ضمن عرض خیرمقدم به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر اداره کل اوقاف و امور خیریه در خصوص امامزادگان پرداخت.

وی در ادامه عنوان داشت: در ادامه برنامه پس از نمایش کلیپی از اقدامات عمرانی در بقاع متبرکه مداح اهل بیت (ع) زین‏‌العابدین غلام با قرائت فرازهایی از زیارت جامعه کبیره حاضران را بهره‏‌مند ساخت و در پایان آیت‏‌الله مهدی احدی استاد برجسته حوزه به بیان سخنانی پیرامون کرامات امامزادگان پرداخت.

انتهای پیام/2249/ر/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول