اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم خبر داد

ثبت نام بیش از 700 نفر در طرح حافظان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم گفت: طرح نشاط معنوی، طرحی معادل همان طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش است.

ثبت نام بیش از 700 نفر در طرح حافظان

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله دانشی صبح امروز در آیین اختتامیه کلاس‌های طرح تابستانی نشاط معنوی و بزرگداشت امامزاده سلیمان بن علی گناوه اظهار داشت: طرح نشاط معنوی، طرح جامعی است که در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و عزیزانی که در این طرح شرکت کرده‌اند با محتوای غنی درسی این طرح آشنا شده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از مربیان برادر و خواهر در این طرح حضور و مشارکت فعالانه داشته و زحمات بسیار کشیدند که خوشبختانه و با تلاش بسیار این مربیان، طرح نشاط معنوی با موفقیت اجرا شد.

دانشی اضافه کرد: طرح بعدی که توام با این طرح به مرحله اجرا در آمد و در واقع ماه مبارک رمضان هر دو طرح را پوشش داد، طرح حافظان قرآن کریم بود که سفارش مقام معظم رهبری به همه مسئولان و مخاطبان خود بوده که باید حافظان قرآن گسترش پیدا کنند و تعداد حافظان به آمار قابل توجهی برسد.

دانشی بیان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های گناوه و دیلم نیز در حد توان خود در این زمینه تلاش کرد و به لطف خداوند در حال حاضر بیش از 700 نفر در طرح حافظان ثبت نام کرده‌اند و طرحی که در ماه رمضان اجرا شد، غیر از این طرح است.

وی تصریح کرد: طرح قرآنی بعدی که حالا در شرف ثبت نام از داوطلبان آن قرار داریم، طرح حفظ موضوعی قرآن کریم است و تبلیغات لازم برای این طرح صورت گرفته و کتابچه‌ای از آیات نورانی قرآن به صورت موضوعی آماده ارائه به داوطلبان این طرح است.

غلامعلی حبیبی‌منش فرماندار گناوه نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) اظهار داشت: ائمه بزرگوار شیعه منبع خیر و کمالات، شفاعت و منبع همه کمالات انسانی هستند و برای نجات و هدایت انسان‌ها آمده‌اند و برای این کار هم بسیار دلسوزی کرده‌اند و ما شیعیان امیدواریم که در آن دنیا هم شفاعت ائمه شامل حال همه ما شود.

 حبیبی منش گفت: من این جمله را که می‌گویند امام رضا (ع) غریب است قبول ندارم؛ چرا که امام رضا (ع) از دیگر امامان شیعه بیشتر عاشق و طرفدار دارد و شما شاهد مظلومیت ائمه در مدینه هستید و در همین عراق که مرکز تشیع بوده است، مظلومیت ائمه را همه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: امروز ببینید که در سراسر ایران اسلامی چه جشن‌های بزرگ و باشکوهی برای ولادت امام رضا (ع) برگزار شده و در زمان شهادت آن حضرت نیز مردم شیعه، ولایتمدار، متدین و غیرتمند ایران اسلامی در آیین‌های مربوط به شهادت امام رضا (ع) سنگ تمام می‌گذارند.

حبیبی منش اضافه کرد: بنابراین امام رضا (ع) در میان شیعیان خودش غریب نیست و در میان خانواده، اهل بیت و در میان کسانی است که عاشق امام هستند و سایر ائمه متاسفانه این غربت را دارند و در مدینه ما شاهد آن هستیم که 4 امام شیعه در مظلومیت و غربت واقعی هستند و اصلا بویی از امامت در این شهرها نیست، ولی امام رضا (ع) این همه عاشق دلباخته دارد.

وی بیان داشت: امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ص) معروف است و مامون خلیفه عباسی بود که هم عصر با امام رضا (ع) بود و در میان تمام خلفای اموی و عباسی یکی از باهوش ترین آنها و یکی از نوابغ دنیا در عصر خودش است.

فرماندار گناوه گفت: مامون قصد داشت تا با برگزاری جلسات علمی بین امام رضا (ع) و دانشمندان سایر ادیان و مذاهب، امام را در مخمصه قرار داده و به ظن خودش ثابت کند که علم امام رضا (ع) یک علم لدنی نیست و امام در علم ضعیف است؛ ولی مامون شاهد شکست همه دانشمندان در جلسات علمی با امام بود.

در پایان این مراسم گروه‌های سرود حضرت ابوالفضل و عروه الوسقی به اجرای برنامه پرداختند و یک مسابقه مذهبی نیز برگزار و از برگزیدگان کلاس‌های طرح نشاط معنوی با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/66006/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول