اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

برگزاری مراسم گرامیداشت امامزاده جعفر (ع) و بی‌بی‌حکیمه (س) در گچساران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری مراسم گرامیداشت امامزاده جعفر (ع) و بی‌بی‌حکیمه (س) در گچساران خبر داد.

برگزاری مراسم گرامیداشت امامزاده جعفر (ع) و بی‌بی‌حکیمه (س) در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم عصر امروز در جمع‌ خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری مراسم گرامیداشت امامزاده‌ جعفر (ع) و امامزاده بی‌بی حکیمه (س) گچساران اشاره کرد و گفت: این مراسم عصر امروز با حضور مسئولان شهرستانی و مردم برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد به موقعیت جغرافیایی امامزاده جعفر (ع) اشاره کرد و ادامه داد: بقعه متبرکه امامزاده جعفر (ع) در وسط روستای امامزاده جعفر از توابع بخش مرکزی شهرستان گچساران در فاصله 20 کیلومتری شهر دوگنبدان واقع شده است.

وی، ادامه داد: این مکان مقدس به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر جاده گچساران به شیراز از بهترین مکان‌های است که در طول شبانه روز زائر زیادی دارد.

این مسئول فرهنگی و مذهبی با بیان موقعیت جغرافیایی امامزاده به شجره‌نامه آن نیز اشاره کرد و متذکر شد: شجره‌نامه امامزاده به استناد اعتقادات محلی از اولاد حضرت امام موسی کاظم (ع) بوده که دارای کرامات زیادی است.

موسوی‌اعظم اذعان کرد: مردم منطقه و دیگر زائران احترام خاصی برای امامزاده قایل هستند و اهم مراسم مذهبی و دینی خود را در این مکان مقدس با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گچساران برگزار می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این امامزاده دارای هیئت‌امنای فعال است که نظارت و کنترل این بقعه متبرکه را برعهده دارند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موقعیت جغرافیایی امامزاده بی‌بی حکیمه (س) گچساران پرداخت و گفت: این بقعه متبرکه در فاصله 700 متری روستایی به همین نام  از توابع شهرستان گچساران (دوگنبدان) حد فاصل بین شهر گناوه به دوگنبدان در دامنه زرد کوه گچساران در میان تنگی عظیم و طویل در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهر دوگنبدان و 90 کیلومتری شهر بهبهان واقع شده، است.

وی ابراز کرد: مراسم گرامیداشت امامزادگان بی‌بی حکیمه (س) و جعفر (ع) امروز ساعت 16:30 عصر در محل حرم مطهر امامزادگان با حضور هیئت امنای، خادمین، مسئولان شهرستانی و محلی و مرددم برگزار شد.

موسوی‌اعظم در پایان برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تجلیل از هیئت امنای شهرستان گچساران را از برنامه‌های اجرایی امروز مراسم گرامیداشت امامزاده جعفر(ع) و بی‌بی حکیمه (س) عنوان کرد.

انتهای پیام/82011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول