اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

مسئولان و خیرین خبرنگار بیمار دهدشتی را دریابند

خبرنگار جوان دهدشتی که خود را برای جشن عروسی آماده می‌کرد اکنون در بستر بیماری چشم انتظار کمک مسئولان و خیرین است.

مسئولان و خیرین خبرنگار بیمار دهدشتی را دریابند

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه در حالی که خبرنگار جوان خبرگزاری جمهوری اسلامی در کهگیلویه مقدمات ازدواج خود را تدارک می‌دید و در تکاپوی دریافت تسهیلات برای هزینه ازدواج شب را به سختی به روز می‌رساند تقدیر جور دیگری رقم خورد و هزینه‌ای گزاف‌تر و چندین برابر هزینه ازدواج روی دستش گذاشت.

حسین خدمتی جوان 27 ساله دهدشتی به علت بیماری دیابت نوع یک، سه سال پیش عمل پیوند پانکراس انجام داده بود و اکنون دچار پس‌زدگی پیوند شده است.

این جوان برای جلوگیری از پس‌زدگی پیوند مجبور به مصرف داروهای گران قیمت است و هزینه گزاف این داروها باعث بروز مشکلاتی برای خانواده وی شده است.

حسین خدمتی که مدت دو هفته است در بیمارستان نمازی شیراز بستری شده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای گرفتن دارو به پزشک معالجم مراجعه کرده و فکر نمی‌کردم کارم به بستری طولانی مدت بکشد.

این خبرنگار با ابراز نگرانی از وضعیت جسمانی خود می‌گوید: خطر پس‌زدگی پیوند سلامت مرا تهدید می‌کند.

خدمتی که علاوه بر محنت بیماری، رنج سفر برای تهیه داروها و درمان را به جان خریده از هزینه بستری شدن هم می‌نالید و افزود: مدت دو هفته است در این بیمارستان بستری شده و متحمل هزینه‌های بالایی شده‌ام.

این بیمار دیابتی که غم فقر و نداری بر سابقه بیماریش افزوده در حالی که در مورد هزینه درمانی خود سخن می‌گفت لحظه‌ای سکوت کرده و می‌توان گفت سکوتش بالاتر از فریاد بود حتی گفتن اینکه هزینه بستریش  شبی 300 هزار تومان است برایش به سختی تمام شد.

فریاد سکوتش می‌گفت درد جانکاه است و فقر تلخی آن را صد چندان می‌کند

این در حالی است که هزینه داروهای مورد نیاز این جوان بالغ بر 40 میلیون تومان برآورد شده و این رقم روز به روز در حال افزایش است چرا که تا زمان بهبودی کامل باید مصرف این داروها را ادامه دهد تا جواب بگیرد.

تأمین هزینه این رقم برای خانواده بی‌بضاعت خدمتی که تنها درآمد پدر پیر خانواده یارانه دریافتی است دشوار و حتی غیر ممکن است.

خانواده خدمتی که اشک فقر در چشمان همه آنها موج می‌زد نگران وضعیت درمانی فرزندشان هستند.

پدر حسین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هزینه درمان فرزندش ابراز داشت: قرار گذاشته بودیم روز میلاد امام رضا(ع) مراسم عقد حسین را برگزار کنیم.

وی با چشمانی اشک‌بار از هزینه کمرشکن درمان و بستری فرزندش افزود: توانایی پرداخت این هزینه از عهده ما خارج است و دست استمداد به سوی خیرین و نوع‌دوست دارم.

خبرگزاری فارس برخود وظیفه می‌داند بر اساس رسالت خبری در اطلاع‌رسانی، مشکل حاد خبرنگار سخت‌کوش خبرگزاری ایرنا که در پوشش و انعکاس رویدادها و اخبار شهرستان هیچ کوتاهی نداشته را به گوش مردم و مسئولان برساند.

اکنون این خبرنگار جوان 27 ساله منتظر نتیجه درمان داروهای گران‌قیمت و از طرفی خانواده او منتظر یاری مردم و مسئولان برای تأمین هزینه‌های درمان هستند.

گزارش: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک

انتهای پیام/82016/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول