اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش تاکید کرد

ضرورت مدیریت هدفمند آب کشاورزی

بخشدار آبپخش بر ضرورت مدیریت هدفمند آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح سامان‌دهی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی گامی تاثیرگذار در مدیریت هدفمند منابع آب کشاورزی است.

ضرورت مدیریت هدفمند آب کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامرضا وفایی شامگاه پنج‌شنبه در نشست با مدیران و مسئولان اجرایی آبپخش اظهار داشت: آبپخش یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی دشتستان و استان است و برنامه‌ریزی به‌منظور توسعه کشاورزی این منطقه از برنامه‌های مهمی است که به آن توجه داریم.

بخشدار آبپخش خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری به‌صورت اساسی صنعت کشاورزی آبپخش و مشکلات آنرا مورد بررسی قرار داده‌ایم و با استفاده از نظر کارشناسان و افراد صاحب‌نظر به برنامه‌های لازم برای رفع مشکلات کشاورزی آبپخش را تدوین کرده‌ایم.

وفایی با تاکید بر اینکه آبیاری مهم‌ترین دغدغه کشاورزان آبپخش است، بیان داشت: آبیاری نخیلات منطقه آبپخش از مشکلات مهمی است که عموم کشاورزان منطقه آبپخش نسبت به آن گله‌مند بودند و از بدو ورود به آبپخش طرح سامان‌دهی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی را به‌منظور رفع این مشکل در دستور کار قرار دادم.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های فراوانی که در این زمینه صورت گرفت، به دلیل برخی از مشکلات در شش ماه گذشته نتیجه مطلوب این طرح حاصل نشد و امیدواریم با همکاری مسئولان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بتوانیم به نتیجه مطلوب این طرح برسیم.

این مسئول اذعان داشت: اجرای این طرح به منزله تحول و انقلاب بزرگ در کشاورزی و توزیع آب کشاورزی منطقه آبپخش است نتایج شیرینی برای کشاورزان منطقه آبپخش و صنعت کشاورزی به دنبال خواهد داشت.

بخشدار آبپخش عنوان کرد: اجرای طرح مذکور و توزیع ساعتی آب کشاورزی تنها راه‌حل برون‌رفت از مشکلاتی است که در حوزه آبیاری با آن مواجه هستیم و قطعا رضایت کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

وفایی ابراز داشت: مدیریت هدفمند منابع آبی برای مقابله با بحران آب موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم و اجرای طرح سامان‌دهی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی نمودی از مدیریت هدفمند آب در صنعت کشاورزی است.

وی افزود: مشارکت کشاورزان در مدیریت صنعت کشاورزی رویکردهای مهمی است که سبب تسریع در روند رفع مشکلات کشاورزان می‌شود و در منطقه آبپخش شاهد تحقق این امر هستیم.

بخشدار آبپخش گفت: راه‌اندازی تعاونی‌های تولید بخش کشاورزی زیرساختی مناسب برای افزایش نقش کشاورزان در مدیریت این صنعت است و در یک سال گذشته شاهد راه‌اندازی دو تعاونی تولید در منطقه آبپخش بوده‌ایم.

وفایی با تاکید بر اینکه توسعه تعاونی‌های تولید در برنامه کوتاه مدت مسئولان آبپخش قرار دارد، اظهار داشت: تاسیس هفت تعاونی تولید کشاورزی در منطقه آبپخش اولویتی است که جهاد کشاورزی آبپخش باید به آن توجه داشته باشد و در بازه زمانی دو ماهه زمینه تحقق این امر را فراهم آورد.

وی افزود: شکل‌گیری اتحادیه کشاورزان به‌منظور توسعه فعالیت‌های صنفی کشاورزان گام مهمی است که پس از تاسیس هفت تعاونی کشاورزی در منطقه آبپخش تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/2452/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول