اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خبر داد

شکل‌گیری وضعیت بحرانی و مواج در حوزه رودخانه شاپور/خطر غرق شدن شناگران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: در زمان اجرای طرح مرمت و بازسازی دریچه سد انحرافی شبانکاره به دلیل وضعیت مواج رودخانه شاپور خطر غرق شدن شناگران در این منطقه وجود دارد.

شکل‌گیری وضعیت بحرانی و مواج در حوزه رودخانه شاپور/خطر غرق شدن شناگران

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، سید مهدی موسوی عصر امروز در حاشیه بازدید از سد انحرافی شبانکاره در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش برای افزایش مطلوبیت خدمات آبیاری که از دغدغه‌های کشاورزان است، از رویکردهای مهمی است که در سال‌های اخیر اقدامات فراوانی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های آبیاری و سازه‌های آبیاری از موثرترین اقدامات به‌منظور بهبود وضعیت آبیاری در منطقه است و با تلاش‌های مکرر مجموعه مدیران و معاونت حفاظت و بهره‌برداری سازمان آب منطقه‌ای استان بوشهر در سال‌های اخیر شاهد عملکرد گسترده و وسیعی در این حوزه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مرمت و بازسازی دریچه پایین دست سد انحرافی شبانکاره از پروژه‌های مهمی است که هم‌اکنون شاهد اجرای آن در منطقه هستیم.

موسوی بیان داشت: به دلیل اجرای این پروژه شاهد ورود آب به رودخانه‌های حوزه سد انحرافی شبانکاره بوده‌ایم، ولی چون در فصل برداشت محصول کشاورزان تمایلی به دریافت آب ندارند، دریچه تخلیه رسوب را بالا کشیده‌ایم.

وی اضافه کرد: این وضعیت حالت خطرناکی برای شنا در حوزه رودخانه شاپور و به‌خصوص منطقه سعدآباد ایجاد کرده و از شهروندان مناطق آبپخش و سعدآباد انتظار داریم از شنا کردن در این منطقه اکیدا خودداری کنند.

این مسئول اذعان داشت: مرمت و بازسازی دریچه سد انحرافی شبانکاره از امروز شروع شده و تا 72 ساعت آینده شاهد شرایط بحرانی برای شناگران در حوزه رودخانه شاپور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر عنوان کرد: به دلیل بالا بودن دریچه تخلیه رسوب، اگر شناگران وارد این منطقه شوند رودخانه حالت گردابی می‌گیرد و شناگران دچار غرق شدگی می‌شوند.

موسوی ابراز داشت: این طرح مهم در 1.5 کیلومتری سد رئیسعلی دلواری در حال اجرا است و تا پایان زمان اجرای طرح رودخانه حالت مواج و خطرناک دارد.

وی اضافه کرد: در ارتباط با ممنوعیت شنا در حوزه کانال‌های آبیاری و شبکه‌های زهکشی علائم مربوط نصب شده و اطلاع‌رسانی وسیعی صورت گرفته است، ولی متاسفانه به دلیل بی‌توجهی افراد گاها شاهد وقوع حوادثی در این مناطق هستیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول