اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خبر داد

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس در آبپخش

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس در آبپخش خبر داد.

برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس  از دشتستان، علی دهقان شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن عمومی کتابخانه  آبپخش اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی یکی از مهم‌ترین اماکن فرهنگی در جوامع محسوب می‌شوند و پویایی و نشاط کتابخانه‌ها، نمودی از پویایی و نشاط فرهنگی در جوامع انسانی است.

وی افزود: افزایش کیفی خدمات کتابخانه‌ عمومی آبپخش از اهداف مهمی است که با همراهی اعضای انجمن عمومی کتابخانه و اعضای فعال این کتابخانه برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خاطرنشان کرد: حضور کتابخانه در برنامه‌های اجتماعی از عوامل مهمی است که در ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقش‌آفرینی می‌کند و در ماه‌های گذشته با مشارکت فعالان فرهنگی و برنامه‌ریزی دقیق اقدامات فراوانی در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

دهقان بیان داشت: برگزاری همایش‌های مختلف و نقش‌آفرینی در مناسبت‌های ملی و مذهبی رویکردی است که کتابخانه عمومی آبپخش در سال‌های اخیر به آن توجه داشته است.

وی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی در طول هر سال است و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیریت کتابخانه آبپخش شاهد برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس در آبپخش خواهیم بود.

دهقان یادآور شد: این نمایشگاه با همکاری حوزه بسیج شهید دستغیب آبپخش برگزار می‌شود و کتاب‌های ارزنده با تخفیف 50 درصدی به شهروندان ارائه می‌شود.

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش اذعان داشت: کتابخانه‌های عمومی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند که شوراهای اسلامی می‌توانند نقشی موثر در رفع این مشکلات ایفا کنند، از این رو انتظار داریم شورای اسلامی آبپخش برخی از جلسات علنی خود را با حضور مسئولان انجمن‌های کتابخانه عمومی آبپخش به‌منظور بررسی و هم‌اندیشی در ارتباط با مشکلات این نهاد فرهنگی برگزار کند.

دهقان، مشکل مالی را مهم‌ترین دغدغه کتابخانه‌های عمومی دانست و عنوان کرد: مشکلات مالی مهم ترین دغدغه های کتابخانه های عمومی هستند که از مسئولان انتظار داریم نسبت به رفع این دغدغه اهتمام ورزند.

وی افزود: حق نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها بخش مهمی از منابع مالی کتابخانه‌ها را شکل می‌دهد، ولی متاسفانه شهرداری‌ها در این زمینه فعالیت مناسبی ندارند و حقوق کتابخانه‌های عمومی را به‌موقع و کامل پرداخت نمی‌کنند.

دهقان متذکر شد: با توجه به دغدغه‌های فرهنگی شورای چهارم امیدوارم در سال‌های آتی شاهد پرداخت به‌موقع این حقوق و حمایت از کتابخانه عمومی باشیم.

انتهای پیام/2452/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول