اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خبر داد

برگزاری 2 نمایشگاه کتاب در آبپخش

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از برگزاری دو نمایشگاه کتاب طی یک سال گذشته در آبپخش خبر داد.

برگزاری 2 نمایشگاه کتاب در آبپخش

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، علیرضا رهسپار شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن عمومی کتابخانه شهید شاهینی آبپخش اظهار داشت: فرهنگ از نیازهای اساسی هر جامعه است و باید به‌صورت اساسی توسعه زیرساخت‌های فرهنگی را مدنظر قرار دهیم.

وی افزود: انجام فعالیت‌های علمی دقیق و آسیب‌شناسی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی از رویکردهای مهمی است که در بحث توسعه شاخص‌های فرهنگی جامعه باید مورد توجه قرار دهیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه برنامه مطالعاتی و روش‌های مطالعه از مسائل مهمی است که با پرداختن به آن در جوامع مختلف می‌توانیم به رشد چشم‌گیری در سرانه مطالعه دست یابیم.

رهسپار بیان داشت: شناسایی گروه‌های مخاطب در مباحث مختلف مطالعاتی و ارائه لیست کتب موجود در مخازن کتابخانه‌های عمومی به آن‌ها نیز از رویکردهای موثر در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید، اضافه کرد: در بحث ترویج فرهنگ مطالعه مدارس و آموزشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و دبیران و آموزگاران می‌توانند نقشی موثر در تبیین اهمیت مطالعه و نقش آن در افزایش سطح سواد و معلومات اقشار جامعه داشته باشند.

این مسئول اذعان داشت: ایجاد ایستگاه مطالعه در مناطق مختلف استان و شهرستان نقشی برجسته در تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی داشته، ولی این موضوع در آبپخش مغفول مانده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در طول یک سال گذشته فعالیت‌های مفیدی در بحث ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام داده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به توزیع بیش از چندین هزار جلد کتاب در اماکن عمومی اشاره کرد.

رهسپار ابراز داشت: برگزاری نمایشگاه‌ کتاب نیز از اقدامات برجسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است و در این زمینه طی یک سال گذشته شاهد برگزاری دو نمایشگاه کتاب با موضوعات مختلف در شهر آبپخش بوده‌ایم.

وی افزود: توجه به ایجاد فضای مناسب برای مطالعه در معماری خانه‌ها از مسائل مهمی است که در سال‌های اخیر شاهد گسترش این امر هستیم و شهرداری از طریق مذاکره با دفاتر نقشه‌کشی فعال در سطح شهر می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/2452/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول