اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

96 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به مرحله اجرا رسیده است

استاندار اردبیل گفت: 96 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی تاکنون به مرحله اجرا و عملیات رسیده است.

96 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به مرحله اجرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل بر جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی از سوی بانک‌های عامل تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با داشتن اطلاعات دقیق و برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم به توسعه کشاورزی و افزایش تولید در استان دست یابیم چرا که کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش توسعه و اصلی‌ترین ظرفیت در راستای اشتغالزایی و افزایش تولید در استان اردبیل است.

نیکزاد تعداد طرح‌های بازدید شده در بخش کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی استان را 3 هزار و 239 طرح عنوان کرد و افزود: از این تعداد 3 هزار و 15 طرح به طور مطلوب از سوی کمیته نظارت استان اجرا شده به طوریکه 96 درصد طرح‌های توسعه بخش کشاورزی تاکنون به مرحله اجرا رسیده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه رقم 132 میلیارد تومان اختصاص یافته به بخش کشاورزی استان با سود بانکی هفت درصد به طور صد درصد از سوی بانک کشاورزی به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، خاطر نشان کرد: از این رقم 122 میلیارد تومان از سوی بانک عامل به متقاضیان تسهیلات ارائه شده و 10 میلیارد تومان دیگر در دست اقدام است که انتظار داریم با همت و تلاش دست‌اندرکاران امر تا دو هفته آینده مابقی آن نیز به عقد قرارداد رسیده و پرداخت شود.

وی همچنین از بررسی تعداد 49 طرح توسعه کشاورزی در استان خبر داد و اضافه کرد: اغلب این طرح‌ها در زمینه پرورش مرغ گوشتی، پرواربندی، سردخانه و بسته‌بندی میوه، احداث استخر، پرورش گاو شیری و ماهیان سردآبی و گرم آبی، تولید کمپوست و اصلاح و احداث باغ است.

رئیس کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان با بیان اینکه تعداد 72 طرح از محل صندوق توسعه ملی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، یادآور شد: این تعداد طرح‌ها از محل تسهیلات ریالی بودجه 91 صندوق توسعه ملی با سود 13 درصد با تسهیلات مورد نیاز 67 میلیارد و400 میلیون تومان به بانک‌های عامل از جمله بانک سپه، کشاورزی، رفاه کارگران، صادرات و توسعه تعاون معرفی شده‌اند که لازم است بانک‌های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نیاز اقدام کنند.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی، از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات این صندوق برای طرح‌های کشاورزی تلاش مضاعفی داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی به عنوان مهم‌ترین محور توسعه استان باشیم.

در این جلسه تعداد 22 طرح توسعه کشاورزی بالای 50 میلیون تومان نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید.

انتهای پیام/62001/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول