اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه امسال رخ داد

رشد 111 درصدی صادرات کالا از همدان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: طی پنج ماه نخست سال جاری، صادرات کالاهای غیر نفتی در همدان رشد 111 درصدی را تجربه کرده است.

رشد 111 درصدی صادرات کالا از همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید سیاری صبح امروز امروز در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان با بیان اینکه در طی پنج ماه نخست سال جاری صادرات غیر نفتی استان با 111 درصد رشد روبرو بوده است اظهار داشت: بخش خصوصی بیشترین زحمت صادرات را از استان به عهده دارد.

وی به مهم‌ترین اقلام صادراتی استان اشاره کرد و گفت: سیمان، کشمش، سفال، ظروف تفلون، سیم و کابل، نمک صنعتی، چینی‌آلات بهداشتی، سیب زمینی و رزین مهم‌ترین اقلام صادراتی استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: در طی پنج ماه نخست سال جاری ارزش ریالی کالاهای صادر شده از گمرک استان بیش از 80 میلیون دلار با وزن بیش از 556 هزار تن بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه سیب زمینی در سبد غذایی نقش مهمی دارد تصریح کرد: اگر در صادرات این محصول کشاورزی دست واسطه‌ها کوتاه شود بیشترین سود به کشاورزان خواهد رسید.  

سیاری از سفر یک هیئت تجاری از افغانستان به همدان در هفته آینده خبر داد و ابراز داشت: افغانستان سال گذشته رشد 10 درصدی اقتصادی داشته و این کشور در حوزه صنعت و معدن دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و بکری است.

وی در ادامه به واردات استان در پنج ماه نخست اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت 42 درصد کالاهای وارداتی واسطه‌ای، 57 درصد تولیدی و تنها یک درصد مصرفی بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: کالاهای وارداتی واسطه‌ای باید به تولیدی تبدیل شوند.

وی اضافه کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری، صادرات بخش معدن 14 هزار و 500 تن به ارزش یک میلیون و 480 هزار دلار بوده که در استان باید از خام‌فروشی محصولات معدنی به سمت فروش محصولات فرآوری شده حرکت کنیم.

سیاری از صادرات 16 میلیون و 300 هزار دلار محصولات کشاورزی در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و اذعان کرد: این مقدار صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

وی ادامه داد: کشمش به عنوان مهمترین کالای کشاورزی صادراتی در سال جاری تاکنون 14 میلیون و 700 هزار دلار صادرات داشته که در اروپای شرقی بیشترین خریدار کشمش همدان اوکراین و روسیه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: اگر بخش خشک و شست‌وشوی کشمش با استانداردهای روز انجام شود می‌توان به بازار اروپای غربی و خصوصاً انگلیس دست یافت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 140 قلم کالا از گمرک استان صادر می‌شود بیان کرد: شهرک‌های صنعتی استان 9 میلیارد تومان بدهی و 5 میلیارد تومان طلب دارند.

انتهای پیام/89019/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول