اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در پنج‌ماه نخست سال‌جاری 33 هزار و 843 کیلوگرم به ارزش دو میلیون و 322 هزار و 472 دلار صادرات صنایع‌دستی در استان کرمانشاه داشته‌ایم.

صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی کرمانشاه

به‌گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نصرت‌الله سپهر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه گفت: صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه در پنج‌ماه نخست سال‌جاری قابل توجه بوده و با استفاده از دانش و تجربه گذشته چندهزار ساله هنرمندان صنایع‌دستی و با زمینه‌سازی می‌توان بین دو مقوله فرهنگ و صنعت رابطه‌ای متقابل و تعاملی قابل توجه برقرار کرد.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با زمینه‌سازی به اشکال مختلف از جمله حمایت از آن‌ها برای تولید بهتر و بیش‌تر، اعزام و معرفی آنان به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، بیمه هنرمندان و ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد، به‌گونه‌ای که در توسعه استان کرمانشاه و تداوم اشتغال بومی محلی‌سنتی و پیشرفت و معرفی صنایع‌دستی اثری مثبت داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در پنج‌ماه نخست سال‌جاری 33 هزار و 843 کیلوگرم به ارزش دو میلیون و 322 هزار و 472 دلار صادرات صنایع‌دستی در استان کرمانشاه داشته‌ایم و عمده محصولات صادراتی گیوه بوده که به کشور عراق صادر شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد: آن بخش از صنایع‌دستی که به‌صورت چمدانی و خارج از آمار گمرک از کشورهای همسایه صادر می‌شود جزو این آمار قرار نگرفته و امیدواریم با ترویج فرهنگ کار و تلاش بیش‌تر در بین مردم استان هم‌چنان شاهد رشد چشم‌گیر صادرات صنایع‌دستی بومی و مطرح در استان کرمانشاه باشیم.

انتهای ‍پیام/2700/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول