اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد

تلاش کشاورزان برای تولید سیب بازارپسند جهت صادرات

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ‌این سازمان به تولید سیب بازار‌پسند و مورد نیاز بازارهای مصرف خارج از کشور با هدف افزایش توان اقتصادی بهره‌برداران و ارتقای توان اقتصادی بخش کشاورزی تاکید دارد.

تلاش کشاورزان برای تولید سیب بازارپسند جهت صادرات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌ شرقی، مسعود محمدیان اظهار کرد: تنظیم بازار سیب یکی از برنامه‌هایی است که این سازمان در سال‌های اخیر در دستور‌ کار قرار داده است و به‌واسطه این اقدام توانسته گام‌های موثری در تعادل بین تولید و مصرف در داخل استان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: سطح باغات استان در دو دهه گذشته از 60 هزار هکتار به 110 هزار هکتار افزایش یافته و از نظر سطح باغات در رده هفتم ولی از نظر تولید محصولات باغی، آذربایجان‌شرقی را در رتبه پنجم کشوری قرار داده است و آمار موجود موید آن است که متوسط عملکرد تولید محصولات باغی در استان، از عملکرد کشوری در واحد سطح بیشتر است.

وی ادامه داد: مشکلات عرضه و تقاضای سیب درختی در اواخر سال و با ایجاد نوسان در قیمت آن به وجود آمده و طبعاً پدید آمدن مشکلات در کاهش درآمد باغداران و اشتغال آنان و همچنین خرید توسط مصرف‌کنندگان تاثیر زیادی گذاشته و موجب می‌شود اعمال سیاست‌های مناسب برای تنظیم بازار سیب درختی از اهمیت بالایی برخوردار شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در راستای حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان، سازمان در کنار ایجاد زمینه‌های لازم برای ایجاد و توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی و تکمیلی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی استان، توسعه همکاری و تعامل با تشکل‌های صنفی بخش کشاورزی، با هدف مدیریت بهتر بر بازار مصرف و جلوگیری از ورود واسطه‌های غیرضرور به چرخه تولید ـ توزیع را با قراردهی در فاز اجرا، با دقت دنبال می‌کند.

محمدیان گفت: این سازمان به تولید سیب بازار پسند و مورد نیاز بازارهای مصرف خارج از کشور با هدف افزایش توان اقتصادی بهره‌برداران و ارتقای توان اقتصادی بخش کشاورزی تاکید و تلاش بر این دارد تعادل در نحوه تولید و گسترش سطوح بر اساس برنامه‌ریزی‌های آینده‌نگر، توسعه بخش کشاورزی در میان مدت را از چالش به دور و مشکلات قابل ایجاد را به حداقل ممکن آن کاهش بخشد.

انتهای پیام/60001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول