اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

20 هزار نفر از زنان و دختران عشایر به ورنی‌بافی مشغولند

صادرات 70 درصد از تولیدات ورنی ارسباران / صادرات ورنی با برند مخصوص اهر

فرماندار اهر از تمهیدات لازم برای صدور ورنی تولیدی منطقه با برند شهرستان اهر و منطقه ارسباران خبر داد و گفت: هم اکنون بیش از 70 درصد تولیدات ورنی منطقه به خارج از کشور صادر می‌شود.

صادرات 70 درصد از تولیدات ورنی ارسباران / صادرات ورنی با برند مخصوص اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در جشنواره ورنی در شهرستان اهر اظهار کرد: ورنی یکی از محصولات اساسی و ارزآور و قابل ارائه و صدور به کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس و اروپا است که می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت‌های اصولی و خرید تضمینی این محصول دستی از جامعه عشایری به یکی از کالاهای مهم صادرات غیرنفتی استان تبدیل شود.

70 درصد تولیدات ورنی ارسباران صادر می‌شود

وی افزود: هم اکنون بیش از 70 درصد تولیدات ورنی منطقه به خارج از کشور صادر می‌شود که اگر تسهیلات ویژه حمایتی و تأمین مواد اولیه مرغوب و خرید تضمینی آنها به شکل مناسب صورت گیرد قطعا این رقم به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر برگزاری جشنواره منطقه‌ای ورنی که امسال شاهد برگزاری پنجمین سال برگزاری آن هستیم را در بازاریابی مناسب محصولات تولیدی عشایر منطقه به خصوص ورنی بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: تلاش داریم از سال آتی این جشنواره را به صورت ملی برگزار کنیم تا با افزایش گستره از منطقه‌ای به کشوری شاهد حضور بیشتر فعالان صنایع دستی در منطقه و شناساندن توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالقوه منطقه باشیم.

فعالیت 20 هزار نفر از زنان و دختران عشایر در ورنی‌بافی

این مقام مسئول فعالیت بیش از 20 هزار نفر از زنان و دختران عشایری در صنعت ورنی‌بافی منطقه را نشان از اهمیت این صنعت برای آنها ذکر کرد و افزود: متأسفانه تاکنون فقط نزدیک 2 هزار نفر از این افراد بیمه قالیبافی شده‌اند که امیدواریم با پیگیری‌های لازم و آگاه‌سازی عمومی تعداد بیمه‌شدگان بیش از پیش افزایش یابد.

انتهای پیام/60003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول