اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی:

امنیت و ثبات اقتصادی به نفع تولید و صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: ثبات نسبی در سیاست‌های اقتصادی دولت قطعا به نفع تولید و صادرات خواهد بود.

امنیت و ثبات اقتصادی به نفع تولید و صادرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در جمع صاحبان صنایع و تجار و بازرگانان استان اظهار کرد: دولت به عنوان متولی ساماندهی اقتصادی کشور از سویی نیز مدافع بخش خصوصی و وضع  سیاست‌های کلان فرابخشی است و باید در مواقعی که امکان آسیب به فعالیت‌های بخش خصوصی وجود دارد نسبت به تغییر شرایط و مقررات حاکم و روان‌سازی و تسهیل مقررات و فرآیندها اقدام کند.

وی در خصوص برنامه‌های اقتصادی دولت در تامین منافع بخش خصوصی افزود: دولت با لحاظ کردن مصلحت تولید و صادرات کشور، در اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی نظیر هدفمند کردن یارانه‌ها و مدیریت نرخ ارز، فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی بخش تولید و صادرات را دقیقا بررسی و اقدام به اجرای سیاست‌های اقتصادی کلان و خرد خواهد نمود.

عظمایی در خصوص بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان‌شرقی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اصلاحات صورت گرفته در مقررات، همه قوانین با هدف تامین و روان سازی خواسته‌های سرمایه‌گذاران خارجی اصلاح شده و مشکل قانونی برای جذب سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: فقط باید در امر ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با اطلاع رسانی و نشان دادن مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور با تبلیغات منفی صورت گرفته مقابله کرد.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ موقعیت استراتژیک در منطقه شمال غرب و دسترسی به بازار اروپا از مزیت بالایی در بخش بازرگانی برخوردار بوده و همواره در تجارت و بازرگانی جزو اولین‌ها ‌است از این رو سرمایه‌گذاری بخش صنعت، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی و صنایع مکمل معدنی در استان توجیه اقتصادی فراوانی دارد.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول