اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزش و پرورش کرمان خبر داد

آموزش 10 هزار معلم پایه اول متوسطه در کرمان

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در حال حاضر 10 هزار معلم پایه اول متوسطه اول و 4 هزار و 500 نفر معلم پایه سوم ابتدایی در حال آموزش هستند.

آموزش 10 هزار معلم پایه اول متوسطه در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا سلطان‌زاده سه‌شنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی شامل جذب، توزیع، نقل و انتقال و آموزش نیروی انسانی می‌شود و این خود یک پروژه کامل است.

وی افزود: از مجموعه 46 هزار کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، 6 هزار و 400 نفر در مجموع درخواست نقل و انتقال داریم، یعنی 7.5 درصد می‌شود که این خود عدد نسبت قابل توجهی است و در سال جاری با رویکرد بومی‌سازی بیش از 50 درصد متقاضیان منتقل شده‌اند.

سلطان‌زاده گفت: 4 هزار و 500 نفر معلم پایه سوم در سراسر استان کرمان داریم که در حال حاضر آموزش‌های لازم در هشت عنوان درسی جدید این پایه می‌بینند.

وی بیان کرد: در پایه اول متوسطه دوره اول عناوین کتب معارف اسلامی، مطالعات اجتماعی، فرهنگ و هنر، کار و فنی و تفکر و سبک زندگی از عنوان‌های جدید هستند و رویکرد در دوره جدید رویکرد دوره مهارت‌ها است.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: شاید در دوره گذشته کتاب‌های حفظ محور بودند، اما کتاب‌های جدید بیشتر به پرورش مهارت‌های مختلف دانش‌آموزان می‌پردازد.

سلطانی‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر 10 هزار نفر معلم پایه اول متوسطه اول در حال آموزش هستند و با معلمان پایه سوم ابتدایی 15 هزار نفر معلم ما با آموزش کلاس می‌روند.

وی بیان داشت: معلمان پایه اول، دوم، چهارم، پنجم و ششم هم که در سازماندهی محل کارشان تغییر می‌کنند، باید دوره‌های آموزشی لازم را ببینند.

سلطانی‌زاده افزود: یک تغییر اساسی را در آموزش معلمان داریم که در گذشته آموزش آنها توسط مافوق انجام می‌گرفت، اما در رویکرد جدید این معلمان هستند که تعیین می‌کنند چه آموزش‌هایی نیاز دارند و سامانه‌ای تحت عنوان سامانه جامع مدیریت فرآیند آموزش‌های کوتاه مدت است.

وی اذعان کرد: در این سامانه هر معلمی یک رمز ورود دارد، معلم وارد سامانه می‌شود و با توجه به پست سازمانی خود تمام دوره‌هایی که دیده و می‌خواهد بگذراند برای آن قابل ملاحظه است.

سلطانی‌زاده گفت: بنابراین نیازسنجی، ثبت‌نام، برگزاری بعضی از آزمون‌ها و صدور گواهینامه همه به صورت الکترونیک و آنلاین انجام و در همین راستا در سال تحصیلی آینده یک ‌هزار و 600 مدرسه در سراسر استان کرمان به اتوماسیون اداره ما می‌پیوندند، یعنی مستقیما امکان ارتباط با لایه‌های مدیریتی برای آنها فراهم می‌شود.

وی گفت: تمام دانش‌آموزان، والدین و معلمان می‌توانند، کتاب‌های جدیدالتالیف را از سامانه رشد که روی پورتال اداره کل آموزش و پرورش و تمام پورتال‌های ادارات شهرستان‌ها وجود دارد، مستقیماً دانلود و دریافت کنند و ما هیچ نگرانی در زمینه دسترسی به آن نداریم.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و منابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای دومین سال دانشجو پذیرفت و بهترین راهبرد برای تامین معلم تخصصی و مورد نیاز آموزش و پرورش است.

وی خاطر نشان کرد: امسال هم در استان کرمان در دو پردیس شهید باهنر کرمان و خواجه نصیر حدود یک‌ هزار و 300 معلم جدید را برای آموزش ثبت‌نام می‌کنیم. 

انتهای پیام/80018/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول