اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش قزوین خبر داد

آمادگی معلمان قزوینی برای آموزش کتب جدیدالتألیف

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: معلمان قزوینی برای آموزش کتاب‌های جدیدالتألیف در سال تحصیلی جدید آمادگی کامل دارند.

آمادگی معلمان قزوینی برای آموزش کتب جدیدالتألیف

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حمید کریمیان بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه کتاب‌های مقطع تحصیلی دوم ابتدایی و اول متوسطه عمومی در سال تحصیلی جدید تغییر یافته است، اظهار داشت: معلمان قزوینی برای آموزش این کتاب‌ها آمادگی کامل دارند.

وی با بیان اینکه 80 نفر از معلمان پایه‌های تحصیلی دوم ابتدایی و اول متوسطه عمومی برای آموزش این کتاب‌ها در تهران دوره‌های لازم را گذرانده‌اند، ابراز داشت: این دوره‌ها در دوره ابتدایی از دوازدهم و متوسطه اول عمومی از شانزدهم شهریور ماه آغاز شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه همه نیروهای انسانی این اداره کل ساماندهی شدند، یادآور شد: در اداره کل یاد شده نیروهای آموزشیار و حق‌التدریس وجود ندارد.

این مسئول با بیان اینکه نیروهای انسانی داخلی و نقل و انتقالات آموزش و پرورش از طریق امور اداری انجام شده است، بیان کرد: 247 نفر به صورت دائم و 319 نفر به صورت موقت در داخل مناطق جابه‌جا شدند.

وی افزود: همچنین 176 نفر به صورت دایم و موقت به خارج استان و 126 نفر به صورت دایم و موقت به داخل استان قزوین منتقل شدند که این آمار بیانگر افزایش 50 نفر خروجی نیروی انسانی نسبت به داخل بوده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین به کمبود نیروی انسانی در پایه تحصیلی ابتدایی اشاره کرد و گفت: با اضافه شدن مقطع تحصیلی ششم ابتدایی در این پایه با 700 نیروی انسانی مواجه بودیم.

کریمیان اضافه کرد: مسئولان مربوط با برنامه‌ریزی دقیق در این اداره کل برای جبران این نیروی انسانی تلاش کردند تا بتوانند این مشکل را برطرف کنند.

وی جذب معلمان در پایه‌های تحصیلی راهنمایی و متوسطه به ابتدایی و اجرای طرح سه ساله را از جمله اقدامات جبران این کمبود نیروی انسانی عنوان کرد.

این مسئول به اجرای طرح سه ساله اشاره کرد و گفت: در این طرح معلمان داوطلبانه به مدت سه سال معلم مقطع تحصیلی ابتدایی می‌شدند تا از تسهیلات ویژه برخوردار شوند که با تحقق این مهم بخشی از کمبود نیروی انسانی در این پایه تحصیلی جبران شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه اکنون با 111 کمبود نیروی انسانی در مقطع تحصیلی ابتدایی مواجه هستیم، بیان کرد: از این آمار 88 نیرو متعلق به ناحیه یک است که می‌توان این مشکل را با جابه‌جایی نیروها و اضافه‌کاری معلمان جبران کرد.

این مسئول با بیان اینکه چهار هزار و 161 نفر معلم نیاز استان قزوین است، ابراز داشت: از این آمار تعداد سه هزار و 365 نفر از نیروهای مناطق، بیش از 80 نفر از سایر مناطق و 414 نفر از اضافه کاری معلمان در مناطق تأمین شده است و در این خصوص با مشکلی مواجه نیستیم.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته نوبت بعد از ظهر مدارس در پایه‌های تحصیلی ابتدایی 86، راهنمایی 94 و متوسطه 39 مدرسه بوده است که این آمار در سال جاری به ترتیب به 69، 89 و 28 کاهش یافته است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در مجموع سال تحصیلی گذشته 219 مدرسه در نوبت بعد از ظهر بود که امسال این آمار به 196 واحد آموزشی کاهش یافته است.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول