اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه یک اردبیل:

پروژه‌های منطقه یک شهرداری اردبیل با 110 میلیارد ریال افتتاح می‌شود

شهردار منطقه یک اردبیل گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس طرح‌ها و پروژه‌های منطقه یک شهرداری اردبیل با ارزش اعتباری 110 میلیارد و 300 میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه‌های منطقه یک شهرداری اردبیل با 110 میلیارد ریال افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم عصر امروز هماهنگی بهره‌برداری از تندیس و ماکت هواپیمای شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی با حضور مدیر منطقه یک شهرداری اردبیل، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی استان که در محل اتاق جلسات شهرداری اردبیل برگزار شد، حمید لطف‌اللهیان اظهار داشت: شهدای گرانقدر مورد تکریم خداوند قرار گرفته‌اند لذا نصب تندیس و یادبود برای این عزیزان می‌تواند به عنوان سمبلی از فرهنگ جهاد و شهادت، اماکن مقدس و تاریخی پیش روی نسل‌های آینده و ادامه‌دهندگان راه آنان باشد.

وی وظیفه زنده نگه داشتن یاد و خاطره و از جان گذشتگی شهیدان در راه حفاظت از دین و کیان خود را یادآوری کرد و افزود: شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی با عشق خدمت به میهن از با ارزش‌ترین سرمایه زندگی یعنی جان خود گذشت.

لطف‌اللهیان تصریح کرد: به همین خاطر و به منظور ارج نهادن به ایثار و از جان گذشتگی این شهید والامقام و همچنین به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با تأکیدات اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اردبیل تندیس یادبود شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی به همراه ماکت هواپیما از سال گذشته در فضایی کاملاً مناسب در میدان ایثار واقع در ورودی شهر اردبیل از سمت خلخال و جاده سرچم طراحی و اجرا شد.

این مسئول با بیان اینکه این تندیس یکی از المان‌های فاخر و ماندگار در سطح منطقه یک شهر اردبیل می‌باشد از صرف بیش از سه میلیارد ریال اعتبار در طول 9 ماه برای اجرای این طرح خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: تندیس و ماکت هواپیمای شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی در هفته دفاع مقدس تقدیم شهروندان شهیدپرور شهر مقدس اردبیل، ایثارگران، خانواده شهدا و خانواده این شهید گرانقدر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار منطقه یک اردبیل اضافه کرد: همزمان با این مناسبت سایر پروژه‌های عمرانی که در حوزه منطقه یک شهرداری اردبیل آماده بهره‌برداری می‌باشد، افتتاح شده و مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد که ارزش اعتباری این پروژه‌ها بالغ بر 110 میلیارد و 300 میلیون ریال می‌باشد.

لطف‌‌اللهیان اجرای پروژه‌های قابل افتتاح منطقه یک شهرداری اردبیل را در جهت تسهیل امورات شهروندان بیان کرد و ادامه داد: اجرای فاز سوم پروژه ساماندهی رودخانه بالیقلو و همچنین اجرای باند دوم خیابان مالک اشتر (اتوبوسرانی) که نقش بسزایی در بهبود کیفیت تردد و هم کیفیت محیطی منطقه دارد از جمله طرح‌های مهم قابل افتتاح در حوزه منطقه یک شهرداری اردبیل می‌باشد.

اعضای حاضر در این جلسه با تأکید بر برگزاری مراسم افتتاحیه تندیس شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی به صورت ملی، پرده‌برداری از تندیس یادبود به دست مادر شهید خلبان جدی اردبیلی را از برنامه‌های مهم این روز عنوان کرده و اظهار داشتند: در این مراسم از شخصیت‌های نظامی کشوری دعوت به عمل می‌آید.

انتخاب آخرین روز از هفته دفاع مقدس برای برگزاری مراسم افتتاحیه، تداوم‌بخشی به چنین اقداماتی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی، ورزشی و علمی، دعوت از مطبوعات و رسانه‌ها برای حضور پررنگ در مراسم افتتاحیه تندیس یادبود به منظور تسریع در امر اطلاع‌رسانی بهتر و سریع‌تر، بهره‌برداری از پروژه‌های قابل افتتاح منطقه یک شهرداری اردبیل همزمان با افتتاح تندیس، تهیه و توزیع کتاب شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی در مراسم بهره‌برداری از تندیس، دعوت از پیشکسوتان، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم شهدا برای حضور در مراسم افتتاحیه، پرواز جنگنده‌ها بر فراز محل برگزاری مراسم افتتاحیه و گلباران محل نصب تندیس توسط هلی‌کوپتر از جمله تصمیمات و مصوبات مهم اعضای جلسه هماهنگی بهره‌برداری از تندیس و ماکت هواپیمای شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی برای برگزاری مراسم افتتاحیه این تندیس بود.

اعضای حاضر در جلسه پس از پایان این جلسه با حضور در محل نصب تندیس از مراحل نهایی آماده‌سازی تندیس و ماکت هواپیمای شهید سرلشکر خلبان غفور جدی اردبیلی و عملیات ساماندهی محیط پیرامون تندیس در میدان ایثار اردبیل بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/62001/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول