اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان یزد:

توجه کافی به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نشده است

مدیرکل بهزیستی استان یزد از عدم توجه کافی به امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، به شدت انتقاد کرد.

توجه کافی به بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمدحسین رحیمی نسب، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز به کار سومین دوره اردوی آموزشی تفریحی ندای بهشت ابرکوه در اردوگاه آموزشی فرهنگی مهرجویان بهزیستی نیر تفت اظهار داشت: زمینه‌هایی در کشور برای بروز آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که یکی از آنها وجود 33 میلیون نیروی جوان است.

وی با انتقاد از عدم توجه جدی به بحث پیشگیری از سوی دست‌اندرکاران عنوان کرد: آنچنان که باید کار نکرده‌ایم و در حالی که تریلیاردها صرف مقابله و درمان می‌شود، در بحث پیشگیری چندان بودجه‌ای اختصاص نمی‌یابد.

این مسئول ادامه داد: اگر چه ظرف چند سال گذشته فعالیت‌هایی انجام شده اما به هیچ وجه کافی نیست.

وی افزود: اعتقاد دارم زمانی توانسته‌ایم در بحث پیشگیری به دشمن ضربه بزنیم که در این راه شهید بدهیم همان طور که در بحث مقابله، تلاش‌های ما به دشمن آسیب وارد کرده است.

رحیمی نسب گفت: چرخه اعتیاد تنها در بحث پیشگیری قطع شدنی است و تنها در این حیطه به واسطه این که خود تنها دخیل در مسئله هستیم، می‌توانیم موفق باشیم ولی در بحث مقابله و درمان، ناگزیر از استفاده از امکانات و داروهایی هستیم که بسیاری از آنها توسط همان کسانی که خیر ما را نمی‌خواهند در اختیار ما گذاشته می‌شود.

وی افزود: اگر تقاضایی در کشور برای مواد مخدر وجود نداشته باشد، بحث مقابله و درمان نیز خود به خود منتفی است.

رحیمی نسب با اشاره به بی‌توجهی به اختصاص بودجه در بحث پیشگیری اظهار داشت: وقتی کل بودجه پیشگیری دستگاه‌های استان یزد در سال به 300 تا 400 میلیون نمی‌رسد و سال پیش همین مبلغ نیز به بهانه این که یزد استان پاک است، حذف می‌شود و با تلاش بسیار، این بودجه به مبلغ 150 میلیون اختصاص می‌یابد، چه می‌توان کرد، اگر استان یزد به قول عزیزان استان پاک است، آیا برای حفظ پاکی آن نباید هزینه کرد؟

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته حرکات خوبی از جمله تنظیم سند پیشگیری از اعتیاد توسط اساتید فن نوشته شده و تمام محورها در آن دیده شده است، وظایف تمام دستگاه‌ها و بخش‌ها در آن مشخص شده است و منتظر اجرایی شدن آن با اختصاص بودجه هستیم.

سومین دوره اردوی ندای بهشت به همت جمعی از طلاب جوان ابرکوهی مقیم قم امسال در اردوگاه آموزشی فرهنگی مهرجویان بهزیستی نیر شهرستان تفت کار خود را به مدت 10 روز آغاز کرده است.

گروه ندای بهشت امسال با ثبت موسسه سلامت اجتماعی فاطمه الزهرا (س) در بهزیستی به فعالیت‌های خود حالت رسمی داد.

اردوگاه بهزیستی در افتتاحیه اردوی امسال گروه ندای بهشت میزبان مدیرکل بهزیستی، دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد، امام جمعه و جمعی از مسئولان ابرکوه بود.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول